-Malexandermorden.

Idag har jag lyssnat på dokumentären om Polismorden i Malexander.
Fast jag fick ont i magen av alla ondheter så var det otoligt intressant att lyssna på det.
Hur kan man bara skjuta två poliser i huvudet med deras egna vapen och sedan köra iväg?
Var kommer all den ondska i från?
Jag blir rädd,rädd på riktigt.
Rädd för all den ondska vi har här i världen.

Rånet mot banken och mördandet av poliserna skedde den 28 Maj 1999.
Den 29 Maj 1999 rätt tidigt på morgonen stiger vi in i utlandscentralen på Arlanda påväg till Cypern.
Där möts hela våran familj av massor av poliser med stora vapen.
Det var vapen och poliser överallt.
Vi visste inte vad som hänt,utan fick vänta yttligare några dagar innan den nyheten nådde Cypern.
Jag har inte tänkt så mycket på det förräns idag,då jag blev påmind om detta.
Och nu när jag tänker på det så var det ju rätt obehaligt egentligen..

Imorgon hade jag tänkt lyssna på Estoniakatastrofen,borde också vara rätt intressant!

Postat av: jannice

Kommer ihåg när du berättade om alla poliser där på

flygplatsen. :)

2012-05-10 @ 20:10:52

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: