-Armhålan in your face.

Det verkar vara lite mode att lägga ut bilder på orakade armhåla just nu.
Så jag bryter trenden och visar er min rakade armhåla.
Enjoy!


Postat av: Jeanettej

Hej emmi, nu kommer jag att skriva en kommentar som kanske kommer att göra dig (och säkert fler) sura, eftersom jag är så jääääävla seriös alltid.

Men detta är seriöst, en seriös och enligt mig, viktig debatt. Efteroms jag sett dig osm en som inte är rädd för att stå upp för de svag och orättvist behandlade så förvånas jag att du verkar blivit provocerad av att kvinnor de senaste 3 dagarna - pga nätmobbingen mot en tjej- valt att visa "det är normen att raka armarna men vi tycker det är okej att inte raka armhålorna också!". Vad ville du få fram med att visa ännu en rakar armhåla? Det är ju fullkomligt okej, men tillför ju inget heller- speciellt då du inte uttrycker ett stöd för eller emot (för man kan gilla att raka sig men ändå vara emot att trakassera folk som INTE rakar sig). Det är mina funderingar när du valde något så modigt och drastiskt som att visa din rakade armhåla. Du tar verkligen en risk där... ;) Jag tycker att det är löjligt att folk blev så provocerade, arga och äcklade av en tjejs armhålehår i tvrutan i några sekunder. ÄR så satans glad att många sa ifrån. Och jag rakar mig, men jag tycker att det är upp till var och en.

2012-03-13 @ 17:03:34
URL: http://jeanhed.blogspot.com/
Postat av: Jeanettej

eller jag rakade mig, nu ska jag spara ut och posta på min blogg så jag får en massa hatkommentarer :P lulz

2012-03-13 @ 17:05:14
URL: http://jeanhed.blogspot.com/
Postat av: Stina Sandström

Hahaha bästa blogginlägget på länge! :D

2012-03-13 @ 18:44:20
Postat av: Rebecca

Orka bry sig om dom dryga....:) Nice inlägg haha...

2012-03-13 @ 19:44:21
URL: http://aspegrenrebecca.blogg.se/
Postat av: Jeanettej

undrar vem som är de dryga :P



2012-03-13 @ 20:07:03
URL: http://jeanhed.blogspot.com/
Postat av: In The Arm(pit)y Now!

Hår eller inte, bra eller anus?! Jag personligen tycker det är modigt att inte raka sig under armen, men det är fan i mig inte snyggt eller fräscht någonstans. Enligt mig så sparar man håret under armarna antingen för att man är lat, feminist eller om man ska vara med i en "nyproduktion" av Fäbojäntan (En svensk hår...dporrsklassiker från 70-talet). Detta är iaf min synpunkt!

2012-03-13 @ 20:11:15
Postat av: Jeanettej

Är det så fel att vara lat då? Känns som att om man nu tycker att det kräver stor energi för att raka sig så är det väl bättre att ägna den åt ungefär tusen andra, mer vettiga saker istället? Du verkar fascinerad av modet samtidigt som du säger vad folk ÄR om de inte rakat sig- dvs lata, provocerande eller jobbar inom porrbranschen. Testa med en fjärde orsak: Att man inte bryr sig? Vilket som så är det ju inte andras problem huruvida en individ rakar eller inte. Problemet var ju främst mobbingen, sen attityden att det är fritt fram att kritisera folk på det där viset (mobbig)- vilket tydligen sker då och då- att folk känner att det är okej att öppet håna kvinnor med orakade armhålor/bikinilinje/ben osv.



Snyggt är ju subjektivt men "inte fräsht"? Vet man om hårets funktion och om kvinnan i fråga sköter sin övriga hygien så är hennes armhåla minst lika "fräsh" som en rakad. Är det mysigt med män som luktar svett? För män verkar inte ha samma problem med "fräshheten" :>



Pok

2012-03-13 @ 21:36:13
URL: http://jeanhed.blogspot.com/
Postat av: In The Arm(pit)y Now!

Mode är verkligen inte min grej, uttrycker bara mina åsikter över hur jag tycker/ser på det hela. Och nej det är inte mysigt med svett någonstans, vare sig det är av manligt eller kvinnligt kön, det är bara det extremt snedvridna samhället som fått oss att ändra syn på en massa saker, speciellt utseendet. Och det är jävligt fel i att vara lat inom en massa punkter, även denna, men det är för att jag stör mig på just denna punkt! Sen kan man ju tycka hur man vill... Men enligt mig så är det ju tidningarna som startat "mobbningen" genom att lägga ut bilder på en kvinna med hår under armarna som sen folk kan kommentera... Självklart uppstår det sådana här saker under dessa förhållanden med tanke på att vi är alla olika individer med olika åsikter. Men mobbningen kommer igång då det blir fler än en... Trist men sant!

2012-03-13 @ 22:03:08
Postat av: Jeanettej

Modet som i Modigt ;D Mitt misstag, såg det först när meddelandet var skickat. Du är medveten om att samhället ändrar vår syn samtidigt som du verkar hänge dig åt det. 1. Allt började med att en kille tog en skärmdump från melodifestivalen på tjeje och lade ut den på facebook och folk började mobba den. Sen efter någon dag uppmärksammades media pga att Hanna Fridén och hennes grupp på Facebook gjorde en motattck och fick honom att ta ner bilden. Tidningne har stött henne och kvinnan som blev mobbad har själv trätt fram och sagt sitt om det hela: Hon har aldrig rakat sig och tänker inte börja göra det. Alla får göra som de vill. När man tar sig rätten att uttrycka sina åsikter glömmer man ofta att man kan stöta sig med andra- vilket är okej, men det är inte okej att vara respektlös tycker jag själv. Att kalla folk som inte rakar sig för lata tycker jag inte är speciellt respektfullt. skiter i om du kallar mig lat inför dina homies men här, ? Är alla som inte skaffar bröstimplantat och gör andra ingrepp för att uppnå skönhet och perfektion också lata? de är slöa, fattiga människor med den logiken.



Bara för att det är sant så är det ju inte okej? Folk stod upp för tjejen och fick ner bilden från facebook- men såklart spreds ju bilden men det är alltså inte medias fel- utan det var en privatperson i skövde (kille på 18 år) som påbörjade detta...



2012-03-13 @ 23:16:05
URL: http://jeanhed.blogspot.com/
Postat av: In The Arm(pit)y Now!

2012-03-14 @ 21:03:18
Postat av: In The Arm(pit)y Now!

Alla ska ju få ha sin egen åsikt i detta avlånga land... Och ja man skall få vara lat och fattig osv... Men då får man fan i mig vara beredd på att ta emot ett och annat. Man ska stå för det man lever för. Sen tycker jag inte man kan jämnföra en rakhyvel med blad för 100 spänn med extrema ingrepp på flera 1000-tals kronor. Men som sagt, allt är upp till var och en, och tråkigt nog får man ta emot en hel del dynga under livets gång. Det som inte dödar, det härdar!

2012-03-14 @ 21:10:00
Postat av: Jeanettej

Vadå, menar du att om folk gör osm de vill "så förtjänar de" skitsnacket, då får e räkna med att få ta lite skit? haha...fucked up människosyn tycker jag, du verkar vara en otroligt lättsam och trevlig människa att vara omkring. DU är ju den som anser att de är lata för att de inte rakar sig, de rakar sig inte för att de inte vill? Det är inte upp till dig att sätta gränserna för när ingrepp är okej eller inte- det är upp till var och en. Vill man spendera 50 tusen eller 50 kr eller låta bli alls, så är det upp tillvar och en. Det är att göra det enkelt för sig -att blunda för det faktum att "säga sin åsikt" (dvs ta sig rätten att sätta dit folk som inte följer dina normer) är ett sätt att trycka ner andra till att göra och bete sig så som du tycker det passar sig. Så bestäm dig- är allt upp till var och en, eller inte?

2012-03-15 @ 00:07:41
URL: http://jeanhed.blogspot.com/
Postat av: Jeanettej

In the arm(pit)y now: Läs detta inlägg som (http://ladydahmer.alltforforaldrar.se/2012/march/varfor-tror-framlingar-att-deras-asikt-har-be.html)sammanfattar vad jag tycker om saken rätt bra och även vad tjejer (och ja, detta går även att aplicera på killar också) får uthärda för "en sån oviktig skitsak". Det är fanimej skrämmande och skall stävjas! Det vissa personer uttrycker är lite mer än bara en oskyldig liten åsikt.

2012-03-15 @ 11:15:03
URL: http://jeanhed.blogspot.com/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: