BVC i Öjebyn eller på Cederkliniken.

Jag har listat mig på Cederkliniken redan.Men tyvärr har jag glömt att ringa VC i Öjebyn och bett dom skicka mina jounaler.
Jag listade mig i början av året.Ligger det kvar än eller måste jag lista om mig först?

Men pojkarna har fått stanna i Öjebyn eftersom jag har varit så otroligt nöjd med Gundhild,våran BVC sköterska.Det har aldrig varit några problem med henne och jag har bara behövt ringa så har hon frågat direkt vem av pojkarna ärendet gäller.
Jag blev faktsikt riktigt ledsen när jag fick veta att hon skulle gå i pension i slutet av Mars.Jag ville ju självklart ha kvar henne tills mina pojkar slutat gå på BVC.
Öjeby vårdcentral ger jag inte speciellt mycket för annars.Det ska alltid vara en himla massa tjorv hit och dit.Och att dom dessutom har doktorer som knappt kan svenska så att jag inte ens förstår vad dom säger.
Det tycker inte jag är okej.
Jag vill gärna förstå vad doktorn säger.Speciellt när det gäller mina barn.

Den nya BVC tanten var det egentligen inte fel på.Men såklart jämför jag med Gundhild och hon verkar inte riktigt vara som henne om jag får säga det.
Gundhild var alltid rak på sak och sa vad hon tyckte,och sånt uppskattar jag.
Jag tycker om raka personer.
Nu har jag bara träffat henne en gång,så jag kan ju egentligen inte säga hur hon är.
Men eftersom pojkarna är sjuka i veckan så riingde jag henne igår.Och imorse ringde hon och frågade hur det var med dom.
Och det är ju både skönt och kul att dom bryr sig och tar sig tiden att ringa och fråga hur det är!

Om man hade kunnat ha BVC i Öjebyn och sedan ha typ vårdcentralen på Cederkliniken skulle ha varit bra.För det är för att jag tycker att Öjebyns VC inte är bra alls.Därför funderar jag på att byta.
Men jag vill ju liksom inte byta ner mig när det gäller BVC.Tänk om dom inte är lika bra där som dom är i Öjebyn?


Då är frågan jag ställer mig såhär:

Ska jag vänta ett tag och se om jag trivs lika bra med henne som jag gjorde med Gundhild?
Ska jag byta till Cederkliniken?
Visst är det Ann-Charlott som är BVC sköterska på Cederkliniken?
För hon tycker jag väldigt mycket om.Jag hade henne när jag väntade Liam och i slutet när jag väntade Lucas.
Men det är ju trots allt i stan,så det är ju ändå en bit att köra när man ska dit.

Vart har ni era barn?

Postat av: K

Hej



Du behöver inte skicka din journaler,cederkliniken ingår i samma datasystem som ÖVC. Ann-charlott jobbar som bm och jag tror hon heter Anna som jobbar med bvc.

(trillar in på din blogg ibland :)

2011-05-19 @ 08:24:06
URL: http://sugarpaste.wordpress.com
Postat av: lena junttila

ja utvilad måste man verkligen varit för jag kan tänka mig att man sov väldigt länge..

Ja de e himla fina blommor,och som sagt väldigt enkla att ta hand om. Jag vattnar mina 1dag/vecka och dom mår hur bra som helst =)

2011-05-19 @ 09:02:17
URL: http://minlyckobubbla.blogg.se/
Postat av: Anki

Ja jag känner som du....Jag vill ha tillbaka Gunhild...den enda skillnaden ja tkr är bra är att hon som är nu är INGA problem att få ut utskrivet maten åt elias o dylikt som jag MÅSTE ha, Gunhild skickade alltid mig till barn och ungdoms för att få det utskrivet...Och jag fick skäll där..Det är det enda jag är nöjd med av den nya ÄN så länge.

Hon verkar helt OK, men som du säger..Gunhild sa alltid vad hon tyckte o tänkte, och det gjorde ja åt henne med =) Ibörjan gillade ja henne inte eftersom jag blev "idiotförklarad" av henne varje gång ja hade aning om att nått var fel med robin av allergier o astma...men sen då ja fick det bekräftat och visade svart på vitt så gav hon med sig och började lyssna bättre =)



Men jag funderar på att flytta allt så hela familjen är hos Dr Thun och sen fortsätter jag ha på Bvc.

Jag ger inte heller mkt för vårdcentralen...

2011-05-19 @ 11:40:43
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: ingela och jonna

ja har nyligen bytt till Ceder till hela familjen.

Efter avslaget ja fick om utredningen på min yrrsel vart jag tvär förbannad och bytte VC helt enkelt.

Jag var också jätte nöjd med BVC i stan men när jag har behövt läkare till jonna har jag inte vart lite nöjd, därav mitt beslut att byta till henne me.

Nu ska hon på sitt första BVC möte på ceder 1 Juni, 3års kollen till och med :)

2011-05-19 @ 14:07:41
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag funderar också på att list om Celine till Cederkliniken (jag har själv gjort det). Jag har bara hört gott om dem så jag är säker att hon skulle bli väl omhändertagen om vi listade om henne :)

2011-05-19 @ 16:34:48
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Monica

Tack! :D Har redan hoppat av två gånger då det inte riktigt var rätt tid för mig att plugga dom gångerna, så jag känner mig inte särskilt duktig. Men samtidigt känner jag mig stolt som inte ger mig och tar tag i det en tredje gång. 3:e gången gillt säger man ju :)



Vad kul att du tyckte om blomman! Dom brukar ha garderobsblommor på coop. Dom finns lite varstans. Dom är toppen! :)



Jag har hört att cederkliniken ska vara bra. Dom jag känner som går där är då väldigt nöjda. Men det kan ju vara bra att lära känna den nya bvc-sköterskan, hon kanske visar sig vara jättebra, så slipper ni byta. Men i det stora hela tror jag att cederkliniken "levererar" :)



Kramkram!

2011-05-19 @ 18:02:31
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halkade in här och måste få säga att Anita som nu är istället för Gunhild är verkligen toppenbra! Hade henne som bvc-sköterska till min son när bvc fanns i Roknäs och hon är otroligt gullig och bra att ha att göra med. Gunhild har jag också hunnit ha och hon är lätt den bästa men hon har fått en toppen efterträdare så jag skulle ge henne en chans.

2011-05-19 @ 19:16:20
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ] Ung, ensamstående mamma

Cederkliniken är underbart bra! Bytte dit när jag skulle på återkontroll efter förlossningen och ville ha kvar Ann-Charlotte. Hon jobbar som BM där, BVC-sköterskan heter Ann och är supergullig. Verkligen engagerad i både barn och förälder och lätt att ha att göra med när det är något man undrar över. Barnläkaren heter Alette och är samma läkare som jag själv har, så det är ju väldans smidigt ;)

Även hon är jättetrevlig och enkel att prata med och hon bryr sig på riktigt, inte som med en del andra läkare som bara slussar vidare eller rekommenderar alvedon och att återkomma efter tre veckor.

2011-05-22 @ 13:43:21
URL: http://missgrimm.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: