-Helgen i ord och bilder.

Jag är ju sämst på att blogga på helgerna,men jag har mycket annat för mig!

Fredag:
Jag trodde verkligen att det var riktigt fint väder då.Jag klädde på pojkarna,hämtade vagnen och började gå till Moster Bella och David för att dricka kaffe.Men helvetes vad det blåste.Nästan så att vi höll på att blåsa bort.
Hade jag vetat om det före jag började gå så hade jag nog tagit bilen istället!
På kvällen efter att pojkarna somnat kom Bella och David hit och spelade RISK med oss.Det gick bra,verkligen jättebra i början.Men självklart var det någon viss DAVID som skulle förstöra för mig!
Men hämnden är ljuv,eller hur?

Lördag:
Hela Lördagen spenderades i skogen hos pojkarnas farfar.Vi håller ju på med våran sovstuga och i Lördags kom plåttaket på plats!
Vi fick även besök av pojkarnas mormor,morfar,moster Bella och David.Vi grillade hamburgare och Lucas visade dom hur otroligt duktig han blivit på att köra 4-hjuling innan dom for hem igen.
Vi därimot var inte hemma förräns 18.15.Det blev kvällfika för grabbarna och sedan dirket i säng!Det var två väldigt trötta pojkar som somnade dirket som lade sitt söta lilla huvud på kudden.
Även mamman och pappan var nog ganska trötta och somnade på soffan 20.30,så kan det gå!

Söndag:

Den började med att jag satte pappan i arbete medans jag och pojkarna for till deras mormor och morfar och drack kaffe.
När vi kom hem gräddade vi plättar till lunch.Och det är ju alltid en vinnare!
Efter att lunchen var uppäten och bortplockad fick vi jättetråkigt.Så vi bestämde oss för att fara och fiska bara sådär.
Vi slängade in ungar och fiskespön i bilen och satte iväg.
Det är så otroligt mysigt att bara göra saker med familjen.
Tyvärr blev det ingen fisk för nån,och Lucas var lite småsur över det.Men med tanke på att Lucas inte ens har en krok på sitt drag så är det väl kanske inte så konstigt att inte han får fisk!
Och på vägen till vatten så får vi ser året första äckelorm!
DET ÄR FAN DET VÄRSTA DJUR JAG VET.Jag lovar att någongång berätta om varför jag hatar dessa jävla äckeldjur!
Liam fattade nog inte riktigt vad vi höll på med när vi fiskade.Han varvade med att hänga på mig och äta rån i vagnen.
Efteråt for vi förbi pojkarnas farfar och drack kaffe innan vi for hem.
Väl hemma gjorde vi lite varma mackor som vi åt till kvällsfika och sedan var det dags gör småpojkarna att sova.
Vi spenderade kvällen i soffan och även denna kväll somnade vi en stund på soffan.
(Jag brukar aldrig somna på soffan,men det tar väl på krafterna att hela tiden vara igång)




På väg till fisket såg vi årets första huggorm.
FAN så äckliga dess djur är!


Dags att välja vilket drag man ska använda.


Första kastet för iår!


Lucas berättar för mig att fiskarna sover.


Pappan ser fundersam ut.


Liam äter rån.









Postat av: Linnea -Ebbas mamma

Råkade snubbla in på din blogg, och rätta mej och jag har fel men är inte det där i Piteå? :)

2011-05-16 @ 19:33:17
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: