-Magsjuka.

Att vara hemma ensamen med två småbarn som är sjuka är inte det roligaste eller det lättaste.Jag försöker göra mitt bästa och finnas där för båda två.För är man sjuk och är liten vill man helst bara sitta i mammas famn.
Så här mycket spya som jag torkat dom senaste dagarna har jag nog aldrig torkat i hela mitt liv.
Iofs så är det ju första gången för Lucas att ha magsjuka,så jag måste få säga att vi klarat oss rätt så bra ändå.
Någongång ska väl vara den första?

Liam fick åka till farbror doktorn igår eftersom han var riktigt dålig.
Problemet med Liam var ju inte att han ville äta.Han ville jämt äta,men stackarn fick ju inte behålla något.Det gör ont i mamma-hjärtat..
Han spydde sista gången igår klockan 12,så snart är han nog redo att möta världen igen!

Med Lucas då?
Med honom är det väl inte lika bra med just nu.Han är väldigt hängig i perioder men därimot vill ju även han äta.Men samma som för Liam så får han upp allt lika fort som han stoppat i sig någon mat.Men framemot eftermiddagen och nu under kvällen så har jag börjat känna igen min lilla stjärna igen.
Men jag tror och hoppas att det snart vänder!

Hur är det med mig då?
Ja,det funkar.
Det är lite kämpigt att få det att gå ihop när man är ensamen.Men känner man att man inte orkar mera så orkar man alltid lite till.
Sen har vi ju haft pojkarnas mormor här idag och hjälp mig massor.
Jag har verkligen världens bästa mamma.Du är guld värd.♥

Jag har så himla ont i mitt hjärta när jag ser hur mina pojkar lider.När Lucas spyr och börjar gråta börjar jag nästan att gråta också.
Men magsjuka är lindrigt,tänkt på att det faktiskt finns barn som har cancer..
Mina tankar har varit hos barnen med cancer och deras föräldrar dessa dagar.
Om jag mår såhär dåligt över magsjuka,hur mår dom och hur orkar dom?


En trött och sjuk liten Lucas.


Ungefär såhär låg Liam hela gårdagen.


Men såhär glad har han vait idag.


Eftersom jag och pojkarna varit hemma typ hela veckan så tog vi faktiskt oss en promenad runt kvarteret och tittade på lite kossor.
Av frisk luft mår man bra av.


Det är roligt att titta på kossorna.


Även kossor har vårkänslor!


Postat av: Anki

men usch....inte kul de där..å inte se små hjärtna sjuka....mysisar....ge blåbärsoppa och åt lucas kan du ju ge buljong..varm buljong vatten...el göra nån soppa med potatis o grönsaker..brukar ju oftast få stanna..nått lätt......vet hur det är, robin har oxå så då han får magsjukan...det är då man ger dom det dom vill ha...iaf jag...hoppas ni kryar på er fort..kram

2011-05-19 @ 19:58:26
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: verron

Usch då, krya på småpojkarna och hoppas att ni vuxna klarar er!!

Är inte roligt när de små är sjuka.

Krama om pojkarna från mig! :)



Cancer är hemskt och inget man vill att ens barn ska drabbas av, men magsjuka kan oxå var nog så jobbigt!

Dessutom så överlever ju 4 av 5 barn cancer vilket ju är jättebra jämfört med bara för nåt år sen då bara 1 av 5 överlevde. Visst behandlingen är tuff under 1-2 års tid men sen är det ÖVER (om man inte får återfall eller dyl)



Men det finns alltid folk som har det väre än en själv, men man kan inte tänka så, för då får man ju aldrig "tycka synd om sig själv/sin familj"

Man får faktiskt tycka synd om sina barn, när de är magsjuka utan att behöva tänka på de barn som har cancer!!



Många vågar inte "klaga" eller "tycka synd om" sina barn i vår närhet eftersom att vi har ett barn med "allvarlig dödlig sjukdom".

Men även om vi har det värre än många andra så måste alla andra få tycka synd om sina barn då de är, tex magsjuka, man kan bara tänka till sig själv och inte alltid på hur alla andra har det! :)



Kram till er!!

2011-05-19 @ 21:09:16

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: