-Chock.

Igår slog det mig ungefär som en blixt från klar himlen.
Jag är förbannat dålig på matte.Handlar det inte om plus eller minus då är jag helt lost.
Jag skulle räkna ut en skala,men jag kom allvarligt inte på hur man gjorde det.Jag var tvungen att googla det och läsa hur man gjorde.
Och det var knappt så att jag fattade hur man skulle göra efter att jag läst.
Det är faktiskt lite skrämmande.
Nu har jag aldrig varit en stjärna i matte men nog har jag kunnat räkna lite i skala.
Tappar man så här mycket på enbart 6 år?
Hur ska det gå när pojkarna börjar skolan och man ska försöka hjälpa dom.Jag längtar verkligen inte till den studen.
Varken jag eller Tony är ju några stjärnor på teroretiska ämnen.Men det kan ju vara därför vi inte heller jobbar som "pappervändare".

Idag ska vi på banken och fixa att med garaget.Det börjar gå framåt och det känns verkligen superhärligt!Men därimot fick jag den chock igår när jag öppnade posten.
Nog visste jag ju att det skulle kosta någon tusenlapp för att få bygglov,men när jag öppnade den räkningen fick jag nästan hjärtstopp.
6500 spänn för ett jävla bygglov!
Jag var tvungen att titta två gånger innan jag insåg att det faktiskt står 6500 kr.
Vad tar dom egentligen betalt för?
Det skulle jag verkligen vilja veta.Vi lämnade dessutom in alla papper före prishöjningen,och jag vill nog inte veta vad det kostar nu när dom höjt priserna.
Och när vi rev huset som stod där garaget ska stå fick vi en räkning på 1500 för att dom hade tagit bort en byggnad på en ritning.
Detta är sista gången jag ska bygga något med bygglov och det är sista gången jag anmäler att jag ska riva något på min gård

Dags att skynda sig!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: