-Varför.

Ni kanske undrar vad som här hänt?
Jag ska berätta det för er hade jag tänkt.
Vi har vattenskada.Ja,ni läste rätt VATTENSKADA.
Det låter inte speciellt kul,och det är inte speciellt kul heller.
Men visst skulle ska man alltid se det från den ljusa sidan.
Det positiva i detta är att det förmodligen är i jorden.Eller sanden eftersom vi bara har sand där vi bor.Sand dränerar ju väldigt bra,så det behöver inte vara så omfattande.
Och att det förmodligen inte alls är vattensakada i torssbotten utan just långt ner i sanden är ju positivt.
Det är gamla rör.Från 1939 så det var väl kanske dags?
Vi kan inte använda avloppet i köket,det är det enda vi inte kan använda.Lite tråkigt att inte kunna diska med diskmaskinen,men vi får lära oss att diska för hand i tvättstugen.
Dessutom har vi nyrenoverat köket så vi kommer få full ersättning för golv och tapeter,ännu en positiv sak!
Och vilken tur att det hände nu och inte om ett år.För nu håller vi ju ändå på att byta ut alla cementrör.Så efter att detta är fixat så kommer vi bara ha plaströr,och då blir det ju sällan vattenskada.

Nu ska jag dricka kaffe och sedan ska jag diska,FÖR HAND!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: