-Konstigt.

Jag sitter just nu på bron med ett glas isvatten och bara njuter av kvällsolen.
Pojkarna sover gott i sina sängar och pappan är och fiskar med David.
Efter denna dag så känns det att jag behöver få sitta här i lugn och ro och bara må.

Det har äntligen börjat gå framåt med vattenskadan.Tror jag iallafall.
Imorgon ska dom komma hit och filma i rören och se vart det egentligen läcker.Så att dom vet vart dom ska riva upp golvet i köket.
Jag vill gärna att det ska bli fixat så fort som möjligt.

Därimot så fick jag ett samtal av killen från Folksam imorse.Han skulle ju komma hit klockan 9 för att besiktiga skadan.
Men klockan 8 ringde han och sa att bilen gått sönder och att han väntar på bäring.Så han skulle inte kunna komma idag.
Och imorgon skulle han vara ledig och på Måndag skulle han på kurs.
För det första.
Visst låter det lite konstigt att en folksambil som förmodligen är rätt ny gått sönder så att den inte går att köra?
Visst låter det ännu mer konstigt att han inte skulle kunna fixa en ny bil under hela dagen?
Har folksam bara en enda bil i Luleå?
Och förmodligen har dom väl leasingbilar,så om den går sönder så borde dom väl få en ny bil?Typ hyrbil?
Nä,jag köper inte det där.
Det låter för otroligt för att vara sant.
Så jag sa till honom att jag ska ha hit någon idag och då får dom fixa det på annat sätt.
Vilken han ändå gjorde.
Shit vad jag är en jobbig konusment.
Men jag står faktiskt och betalar en försärking och jag har en vattensakada.Då tycker jag faktiskt att jag har rätt att någon ska komma och titta så fort som möjligt.

Nu ska jag njuta av solen ett litet tag till innan jag lägger mig i soffan och myser framför gamla avsnitt av O.C.

Trevlig kväll på er!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: