-Döden.

Jag tror inte man kan tänka sig hur fort det kan gå att dö.
Tänk att man kan leva ena dagen och nästa dag kan någon man håller kär dö.
Det är en skör tråd mellan liv och död.
Jag blir rädd när jag tänker på att många som jag håller så otroligt kär kommer att dö ifrån mig.

Jag vet att döden inte är slutet.Utan döden är börjar på något nytt.
Och jag vet att alla som jag håller kär sitter där uppe på molnen och tittar ner på mig.
Jag vet att dom är och tittar till oss då och då.
Jag kan känna det.

Det är tragiskt när unga personer dör.Personer som har hela sitt liv framför sig.
När man är gammal ska man dö,inte när man är ung.

Vi måste ta vara på livet,vi vet aldrig när det tar slut.
Vi måste berätta för våra vänner och familjer hur otroligt mycket vi älskar dom,för vi vet aldrig när det är försent.
Krama och pussa våra barn gärna en extra gång varje kväll.
Varje kväll säger jag åt mina barn att det är dom jag älskar mest av allt i hela världen.Med dom orden,kan jag gå och lägga mig.

Ta vara på livet mina vänner.För det går inte i repris.♥


Postat av: ingela och jonna

ändå sen min mammas hastiga död har jag vart vart jätte rädd att mina nära och kära så gå bort.

men de är som du säger att döden är inte slutet, utan början på nått nytt.

men trotts de blir aldrig saknaden och sorgen lättare att hantera.

man lär sej bara leva med den.



varje kväll när jag lägger jonna ger jag henne en puss och kram och berättar hur mycke ja älskar henne.

Hon är ljuset i mitt liv och de låter jag henne veta varje dag.

de går inte en enda dag utan att ja säger hur mycke ja älskar henne!

2011-06-07 @ 11:21:39
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Viola, 22årig tvåbarnsmamma

Klokt skrivet :)

2011-06-11 @ 00:30:06
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: