Barnmat,välling och hobbyammning.

Vet ni vad?
Liam har nu börjat äta gröt utan att spotta ut allt och vara arg.Kanske ett litet framsteg för mänskligheten.Men ett stort framsteg för oss.
Idag har han ätit en hel portion gröt och sedan åt han även lite pressad frukt.Det gillas verkligen.
Vi kommer att köra hårt på gröten någon dag till och sedan är det hög tid att börja med "vanlig" mat.
Välling går också bättre och bättre.Nu hobbyammar jag bara.Liksom när jag känner för det och på nätterna eftersom det känns så himla jobbigt att gå ner och göra välling.

Nu kommer en fråga till er.
Har ni några bra recept på bra och god bäbismat?
Jag ska nämligen ställa mig och laga lite hade jag tänkt.Men jag behöver verkligen några recept.
Så om ni har ett får ni gärna ge det till mig.

Ha en trevlig Fredagskväll!

Postat av: Sofia

http://kardemummagumman.se/2008/12/03/barnmat-kyckling-i-kokosmjolk/

Det här är ett ganska gott recept!



När jag gjorde mat till Lily så brukade jag bara variera kött/kyckling/fisk med potatis/ris/pasta och så massor av olika grönsaker. Det kan man ju göra i massor av olika kombinationer och så valde jag lite olika kryddor och gjorde en vanlig vit sås för att grisa ihop allt med. Man kan ju även göra ostsås och liknande för att variera. Sen finns det saltfri buljong på en del hälsokost-butiker om man vill ha det!

2011-01-21 @ 20:12:41
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag brukar inte följa recept, men rekomenderar koka morötter och sötpotatis. Dom har varit lätt att få i Willemo. Sen brukar jag sätta i kycklingfärs eller fisk som har fått koka i samma panna. Häll av lite av vattnet (kan man spara tills man är 100 på koncistensen) sen fram med mixerstaven och vips! :)

2011-01-25 @ 00:03:37
URL: http://erikajoh.blogspot.com/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: