-Pakten mot mamma!

Jag en stensäker på att mina pojkar har någon stors "sova dåligt,vakna tidigt" pakt mot mig när jag är ensam hemma.
Det började klockan 3 då Liam vaknade och hade pinkat igenom.Byta blöja,pyjamas och lite välling på det.Hur pigg tror ni ungen var efter det?
Klockan 5 blev det tyst från hans säng.

Halv 6 hör jag Lucas som säger:Pappa,nu vill jag att vi ska gå ner.
Jag försöker förklara för honom att pappa är på jobbet och att det är typ mitt i natten och att vi måste sova nu.
Lucas börjar föklara för mig att:Men mamma,jag har ju sovit jättelänge.
Tror jag och Lucas har lite olika uppfattning om vad jättelänge är.

Men jag hade tänkt att tjuvsova lite i soffan medans Lucas tittade på Pettson och Finuds.Men när jag lagt mig till rätta så hör jag mini-mini som säger något i stil med:momamoama,typ.

Jag satsar på minst 10 liter kaffe idag!

Återkommer senare när kaffet börjat verka!


Lucas brukar smyga till sin lekhörna när han badar och hämta dom flesta leksaker han har.
Här fick han för sig att man faktsikt kan rita medans man badar.
Två roliga saker i en smäll liksom.
Smart!


Postat av: jessi

Hej du... läser i din blogg då och då och la märke till att sömn är en genomgående tråd.



Har du funderat på att ta till någon metod för att få ordning på sömnen? Det finns ingen anledning att lida i det tysta eller uppfinna hjulet två gånger.

Men min första hade hon sömnstörningarna från helvetet och jag fick igenom dom flesta tills jag kom till den lätta 5 minutersmetoden och den gav Anja sin mamma tillbaka =) Man orkar inte hur länge som helst med humöret i behåll. Läs och prova det som funkar för dig och kasta det som inte funkar.

2011-01-24 @ 13:54:55
URL: http://jessilundgren.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: