-Nu ska ni få höra!

Nu ska ni får höra vad jag gett mig in på!

Imorse kom en från kontoret ner till mig och frågade om jag var intresserad av att prata på Pitholmsskolan om hur det är att jobba som tjej i mansdominerande yrken.
Visst sa jag i all hast!
Skitkul att prata framför en klass.

Och
dessutom skulle det vara skitkul om jag kunde bidra till att vi blir fler tjejer inom yrket!

Strax
före lunch ringer killen som håller i det och berättar på ett ungefär vad han vill att jag ska prata om.
♥Jag ska prata om bakgrunden till varför jag valde det yrke jag valde.
♥Jag ska prata om hur det är att vara tjej i ett mansdominerat yrke.
♥Jag ska prata om Lindbäcks,alltså om vad vi gör det.
♥Och jag ska prata om hur det är att jobba inom skapadeindustrin.
Fan,skitkul!

Strax innan vi avslutade samtalet så säger han att det är på Pitholmsskolans "uppis" och att det blir ungefär 85 personer.
Jag höll allvarligt på att dö!
Från en klass som jag först trodde till 85 personer!
Hej PANIK!

Jag ska och vill förstås fortfarande göra det,men helt allvarligt har jag paniiiik!
Aldrig i hela mitt liv har jag sått framför så många personer och pratat!
Jag hoppas det kommer bli skitbra,fan det måste bli skitbra!
Fast i mitt i allt känns det ändå spännande och kul!

Men jag behöver råd av er!

Vad ska jag tänka på när jag står där?
Hur ska jag få mitt prat för att vara både ska roligt och intressant,för jag vill inte bara stå där och läsa rätt upp och ner.

Det är en utmaning,men jag ska fanimig lyckas!


Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma

Ahaa.. de har ja heöt missat... Då ska ja ta å leta reda på den filmen.



Boken e jätte bra, finns en 2a å!!!!

2011-12-08 @ 21:35:11
URL: http://tessa84.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: