-Könsstympning

Jag har precis tittar på:En blomma i Afrikas öknen,och jag kan inte sluta gråta..

Jag kan och komma aldrig att förstå hur man kan könsstympa flickor.
Det är så oacceptabelt,så fruktanssvärt fel,och så förbannat omänskligt!

Dom skär bort klitoris,inre och yttre blygläppar och syr ihop hålet så det blir lika stort med en tändsticka i diameter.
På bröllopsnatten skär mannen upp hålet och sedan tränger sedan han in i henne.

Jag kan inte med ord beskriva hur jävla fel det är.
Att utsätta små flickor för detta,skära med rakblad,utan bedövning och framför ta bort det heligaste en flicka har bara för att göra henne ren!
Det är så förbannat jävla sjukt!

Lika jävla självklart som att mannen ska få behålla sitt könsorgan,lika jävla självklart ska det vara för en flicka att få behålla sitt könsorgan!
Det är ju det heligaste man har!

Fruktansvärt
är ordet..







Postat av: Tessa- Mathilda & Melvins mamma!

Åååh, finns den som film? de har jag helt missat.. Jag har bara läst boken och den var ju så himla bra!!!!



2011-12-08 @ 16:14:03
URL: http://tessa84.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: