-Köp medges ej.

Idag har det hänt!
För första gången i mitt liv har det blivit "köp medges ej" när jag dragit kortet.

Varför kunde det bli så?
Ja,i Fredags när min föräldrapeng skulle betalas ut så fick jag istället ett brev från FK där det stod jag hade slut dagar och att Tony måste föra över dagar till mig om jag ska få några pengar.
Allstå inga pengar på mitt konto.
Enkelt fixat iallafall.Gick in på sparkontot och förde över 5000 i väntan på att föräldrapengen ska ramla in.
Men det jag inte tänkt på är att dom drar 5000 kr var från våra konton och in på ett service/spar konto.
Så dessa 5000 kr försvann ju direkt jag efter att jag fört över dom,vilket jag absolut inte kom ihåg.

idag när vi var och handlade på Willys så kom det..Köp medges ej..
Lite pinsamt faktiskt,det måste jag erkänna.
Men som tur var så hade jag en 500 hundrig i börsen,så jag försökte spela cool och säga:Ingen fara,ta här istället.

Är det bara jag som faktiskt tycker att det är pinsamt?
Och varför tycker man egentligen att det är pinsamt?
Kanske för att dom måste tro att man är en fattiglapp,eller vad är det liksom?

Postat av: Ann-Christine Forsberg

jag tkr inte alls det e pinsamt...hänt mig flera ggr och inte bara för att kortet vart tomt utan för att kortet tjorvat.....det e rätt vanligt o tror inte alls dom tror de =)

2011-08-31 @ 22:44:09
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker det är skitpinsamt och tror att folk ska tänka att man inte har några pengar alls, snarare än att man kanske bara har dem på annat konto!

Häromdagen hade jag glömt mitt Visa-kort, men då hade jag en bonuscheck och lite kontanter, men fick ändå lämna två varor. Då höll jag på att skämmas ihjäl, trots att det berodde på att kortet faktiskt inte var i börsen!



Min lösning är iaf att ha en bank-app i telefonen, så det krävs bara ett knapptryck för att dubbelkolla kontot medan man står i kö! =)

2011-08-31 @ 22:45:26
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: m. ♥

Haha, det borde inte vara pinsamt. Men det är det endå :)

2011-08-31 @ 22:59:49
URL: http://utankontroll.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: