-Politik hit och politik dit.

Helt allvarligt verkar det inte bättre än att Alliansen kommer att vinna även detta val.Vad fan är det med svenska folket?Okej,när man har jobb så märks det ju inte att det är dom blåa som styr.Men för dom som är arbetslösa och sjuka..Jag kan bara tänka mig hur det är..
Jag kan absolut inte fatta att så många vanliga jävla Svenssons kommer att rösta på dom.Hade jag varit rik och bott i en villa på Djursholm visst fan hade jag röstat på Moderaterna.
Men nu bor jag i en villa i LÖjebyn och jobbar på Lindbäcks som snickare och jag skulle aldrig kunna rösta blått.

Visst,några saker tycker jag dom gjort bra.Som tex.Rutavdrag.Den dagen även jag kommer att börja om att jobba heltid skulle jag mer än gärna anlita någon som kommer hem till oss 1ggr/vecka och städar.Och nu har dom ju faktiskt gjort det så billigt att även vi "vanliga" har råd med det.
Men det är nog bland dom få saker jag tyckt dom gjort bra.

Och visst,det ska självklart löna sig att arbeta.Men han behöver ju ändå inte sparka på dom som redan ligger..

Så helt allvarligt så fattar jag inte hur fan alla tänker.

Hur tänker du,och hur ska du rösta?

Postat av: Malin [Foto & vardag]

Sv: Definitivt bättre än inget :) Men ibland känner man sig oerhört lat. Jag kan inte ha med mig Tindra på en promenad för då kommer vi aldrig fram. Hon hatar att åka vagn och vill bara gå. Molly är desto enklare, hon sitter liksom bara där :)



Själv överväger jag att rösta på sd. Tycker att dom sparar in pengar och sedan lägger dom på rätt saker, typ äldreomsorgen, barnfamiljer, sjuka o.s.v. Men har inte bestämt mig riktigt. Nått jag definitivt ALDRIG skulle rösta på är blått..

2010-09-03 @ 17:07:59
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: Nadia

Jag tänker som så att även om jag haft 47 miljoner ärvda pengar på kontot så hade jag inte röstat blått. Just för att oavsett vad JAG har så glömmer jag inte mina medmänniskor. Detta valet kommer jag dock rösta på feministiskt initiativ just för att dom frågorna glöms bort i dom andra partierna och är inte lika prioriterade. För mig känns FI som sossarna fast mer feministiskt! :D (Y)

2010-09-03 @ 20:35:23
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: