-Troll eller gubbe eller vad det nu är.

När vi vaknade imorse och tittade ut så utbrast Lucas:SNÖ!Jag vill se snö!
Så jag fick snällt öppna dörren så han fick känna och titta på snön som vi hade på bron.Jag drog även fram pallen så att han fick stå och titta snön i fönstret.
När Lucas vaknar efter vilan så hade jag tänkt att vi skulle ut och göra en snögubbe.Jag bara älskar snön.Det är något visst med att vakna upp och titta ut och se snö.Årets första snö.Vacka vinterland!

Lucas är även feberfri idag.Skönt!Jag har äntligen fått tillbaka min lilla busunge.Nu är han sig själv igen!

Därimot.Vi hade tänkt göra vinter på gården i helgen.Typ kratta,plocka undan och byta till vinterdäck.Och jag vet att snön hinner försvinna innan helgen så att kratta gården ska vi nog hinna innan den riktiga snön kommer.

Men vi har fortfarande sommardäck på bilen.Så jag är liksom strandsatt här hemma idag.Och efter att jag kom på att jag inte tar mig någonstans fick jag supermycket sug att göra massor av saker!
Jag funderade där ett tag att själv gå ut och byta däck.Men våran domkraft till bilen är trasig.Och jag vet inte varit pappan lagt universal domkraften.Så det får bli kvällens göra.


Detta troll eller vad det nu är ritade Tony åt Lucas igår.
Lucas tyckte inte om "gubben".Och jag förstår honom!
Tony må vara duktig på att måla,men att rita gubbar är väl inte hans starkaste sida!




Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: