-Irriterande saker..

Det finns väldigt många saker som jag irriterar mig på!Om jag skulle skriva ner varenda liten sak så skulle det ta typ flera dagar iallafall.
Men eftersom jag känner mig lite små irriterad denna morgon så tänkte jag att jag ska dela med mig lite av vad som irriterar mig.

Gravida personer som röker.Jag blir lika illa beröd varje gång jag ser det.Personligen tycker jag att det är jävlat vansinne.Jag menar,det handlar om nio ynka månader.Det klarar alla!

Pappor som verkar skita i sina barn efter att förhållandet tagit slut.Varför blir det så?Har man som pappa någon sorts jävla ångerrätt på sina barn?Är pappor glada över att slippa ta ansvaret?Tycker pappor att det sä skönt att bara vara pappa när det passar dom själva?
Nu är ju inte alla pappor såhär,men väldigt många tror jag.När ett förhållande tagit slut verkar det som att det är mammans barn,inte pappans.Varför?
Bara för att man inte lever tillsammans så kan man väl ändå hjälpas åt?
(Visst,det kan ju finnas orsaker till varför det blir som det blir.Men nu pratar jag om ett förhållande där man gjort slut för att man kanske inte älskar varandra längre ovs.)

Barn utan regler.Alltså,jag är verkligen inte för fri uppfostran.Jag blir galen när jag ser hur vissa barn beter sig.Och föräldrarna bryr sig inte ens.Om ett barn alltid får som det vill,hur blir det när barnet ska börja skolan och får höra nej?
(Sen att vi alla någongång inte har orken att säga nej till vissa saker är en sak.Men barn som aldrig för höra ett nej är det faktiskt synd om.)

Folk som hela tiden klagar på allt.Alltid förkylda,har alltid ont.Alltid är det nått.Konstigt att vissa ALLTID är sjuka och andra aldrig är sjuka.Det måste vara grymt jobbigt att gå igenom livet och bara typ tycka synd om sig själv.Nä,ryck upp er för fan.Livet är för kort för att bara klaga!

Jag slutar nog nu.

Postat av: Jennie och Norah

Visst är det det.Jag blir bara så måttligt less att man inte kan skriva sitt riktiga namn,då hade jag publicerat alla kommentarer!Och ja vet att hon har läst min blogg då jag fick ett meddelande på FB.Men jag kan inte i min vildaste fantasi förstå att dom kan kalla mig för lögnare när jag sett det med mina egna ögon?Nåja,kul att man får roa nån iaf =)



Håller även med dig på alla punkter!

Att sluta röka medan jag var gravid var en piece of cake!Man har för tusan en bebis i magen,jag förstår inte att en cigarett kan vara viktigare!?



Kram

2010-11-02 @ 07:50:28
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

När till och med alla fulla människor runt omkring säger "men kolla en bebis,vafan gör den här?" då börjar man ju undra..Nåja,man får uppfostra sitt barn precis som man vill,men jag skulle INTE ha gjort så!Aldrig i livet faktiskt =)



Jag slutade röka nästan samma dag som vi plussade!Det var inga problem,men visst började jag om när jag slutade amma :/ Röker inte mycket,aldrig när Norah är vaken och aldrig någonsin i närheten av henne.Helst ska hon vara flera mil bort =) Jag vet att den dagen det är dax för nr.2 så kommer jag inte ha några som helst problem att sluta,så det är betryggande.Och DÅ ska jag se till att aldrig börja om!

2010-11-02 @ 08:29:25
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fast det du beskriver tycker inte jag är fri uppfostran utan INGEN uppfostran.

Jag är helt för fri uppfostran, men för mig betyder det att familjen är en demokrati. Alla har något att säga till om, även om de yttersta och viktigaste besluten såklart fattas av föräldrarna. När man har ett litet barn så blir det såklart inte så mycket av sånt, mer än att Lily själv får fatta lite oviktiga beslut, typ vilken pyjamas hon vill ha eller om hon vill ha håret utsläppt eller i tofs. Däremot får hon ju inte springa runt och skrika och riva i saker i affären bara för att hon vill det, då får hon sitta i kundvagnen. Fortsätter hon bete sig illa så går vi helt enkelt därifrån.



För mig står fri uppfostran för att man lär barnen att tänka själv och inte bara lyda för att undvika ett straff. Om Lily tex häller ut sitt mjölkglas i maten med flit så blir ju den direkta konsekvensen att maten blir oätlig. Då serverar jag ingen ny mat, då blir hon utan. Hade jag däremot skickat upp henne på rummet eller satt henne på nån jäkla "skämspall" i si och så många minuter så hade det blivit ett straff som inte hade alls nån koppling till det hon hade gjort och inte utvecklat hennes konsekvenstänkande alls.



Alltså jag fattar ju vad du menar med ungar som löper amok och ingen säger till dem, det gör mig galen också, men det är inte vad fri uppfostran betyder för mig. För mig är det att fostra människor som tänker själv, istället för att bara lyda av rädsla för straff, och förstår konsekvenserna av felaktiga beslut. Men att aldrig säga nej har inget med fri uppfostran att göra, för då gör man verkligen sina barn en otjänst.

2010-11-02 @ 10:15:47
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: Frida

Men faktiskt, jag fattar inte heller hur vissa ALLTID har någonting att klaga på. Jag läser en blogg med jämna mellanrum där 95% är hur sjuka familjen är, hur jobbig ungen är och what not. Adoptera bort barnet om det är så hemskt då, gnällkärring!



2010-11-02 @ 10:44:30
URL: http://myworldkeepsspinning.blogspot.com
Postat av: Sofia

Jo, om de står och gapar och skriker så tycker jag också att det är okej att de får göra det nån annanstans. Man kan säga typ: "Det är okej om du är arg och sur, men det är jobbigt för oss andra att höra på skrik, så det kan du väl göra på bron/ditt rum/toa".

Man får vara arg, men man måste ju lära sig visa hänsyn till andra också.



Så vi tycker nog egentligen ganska lika, bara att vi formulerar oss lite olika! =)

2010-11-02 @ 10:50:02
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: