-Frågor om barn.

Nu kan jag ju bara utgå i från mig själv.Och jag har ju bara pojkar.

Men det är vissa saker som slår mig om och om igen.

Men Lucas vad har du där då?Och då ropar han glatt,EN SNOPP!Och sedan skrattar han.
Samma sak händer när han är med mig när Liams blöja ska bytas.Då brukar jag fråga.Men vad har lillebror där då?Och Lucas ropar lika glatt,EN SNOPP!Och sedan skrattar han!
Direkt Lucas blöja åker av så är han ju där med handen.Det är ju förmodligen ganska spännande.
Och jag bryr mig inte.Jag tycker inte man ska hålla på och säga att det är något fult och att dom inte ska vara där och röra.Klart man ska vara stolt över vad man har!

Men då frågar jag mig själv.

Skulle jag hålla på på samma sätt om jag hade en flicka?Skulle jag fråga lika glatt vad hon har mellan benen som jag frågar Lucas?
Skulle jag inte bry mig om hon var där och petade,som Lucas petar på sin?

Alltså.Jag vill gärna tro att jag skulle uppmuntra min flicka lika mycket som jag uppmuntrar mina pojkar.

VARFÖR är pojkarnas snopp något "roligt" medans flickornas musar är något "dåligt"?Varför får inte flickor vara och känna efter som pojkarna får göra med sina snoppar?

Det är helt sjukt tycker jag.

Hur gör ni som har flickor?
Och vad tycker ni?


Postat av: Josefina

Så bra att du uppmuntrar dina pojkar! Men vars har dina fördomar och tankar om tjejers kön kommit ifrån? Tycker du att ditt eget kön är något dåligt! Självklart uppmuntrar vi våran flicka då hon pekar på sin snippa, lika uppmuntrande som när hon pekar på sin mage eller sitt hår. Ett organ som alla andra är vad det är, varför göra det så tjorvigt och invecklat?!

Ha en bra dag! / Josse

2010-11-08 @ 14:37:33
Postat av: Anki

Jag tkr inte det är fult varken då små pojkar el små flickor inspekterar och utforskar sina kön.

Det är små barn det handlar om.

Robin har alltid varit fixerad vid sin lill snorre och självklart så säger han saker om sin snopp..

Likaså bonus flickorna...Med sina musar.

Sen att det finns dom som säger påhittade namn till könen tkr ja oxå är svamligt.

Vattenslang o dylikt....vet några som gör det och dom frågade vad en snopp var då robin sa det, ja vad svarar man då?

Jag vill vara ärlig och inte ha påhittade namn.

Inte nu att man tar dom vulgära namnen som finns nu.



Robin kan komma och säga åt mig "mamma min snopp är stor nu" då han är kissnödig, och vad ska man göra? kan ju inte mer än skratta.



Så ja håller med dig där...låt dom pillra och inspektera.

Dom som inte får det då dom är små kan få jobbiga problem som större.

Känner en som fick operera förhuden då han kom i lite större ålder pga att föräldrarna inte tillät att han slet i den...Han fick för trång förhud ..



Förstår inte dom som ska göra så stor sak av det.

Det är små barn det handlar om.



Sen att man kanske inte tillåter det då man är borta eller så men hemma ... so what?

2010-11-08 @ 15:21:32
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: Malin [Foto & vardag]

Jag vill inte att Tindra pillar sig mellan benen. Inte för att jag tycker att det är snuskigt utan för att hon lätt blir röd och väldigt irriterad där nere så att man får smörja henne. Sen vill hon gärna sitta med sin snuttefilt där för att sedan, när hon ska sova, stoppa den vid munnen, det känns inget vidare faktiskt. Men annars låter jag henne inspektera lite som hon vill.

2010-11-08 @ 16:17:43
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: Jennie och Norah

Norah pillrar sällan men säger oftast "min skruttis" =) Däremot när hon såg pappa igår i duschen när hon skulle ge honom en handduk så utbrast hon "Men pappa!Vadd har du där?" och så kom hon till mig och sa "Pappa har ingen skruttis!".Haha =)

2010-11-08 @ 17:08:30
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: ingela och jonna

jonna pillrar och tittar mycket, men vist säger ja åt henne att kanske inte göra så inför ett full satt rum, men vist måste hon få upptäcka hon me, däremot till pappa säger hon:

-Pappa svans!

hahah så sjukt sött alltså!

2010-11-08 @ 19:31:07
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: manja

eftersom jag har en av varje så kan jag nog säga än så länge att vi inte gör någon skillnad, men det är dock ganska intressant att se så många olika namn/benämningar man har på båda könen. vi säger skruttan och lill skruven men på vuxna använder man andra uttryck, konstigt;)men som sagt så länge man inte gör en stor sak av det åt något håll då det gäller nyfikenheten utan bara är naturlig så blir det nog bra antar jag:)

2010-11-10 @ 22:00:06

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: