- A K U T E N -

VARJE morgon tar jag bort alla dosor och alla batterier vi har i dosorna så att inte Lucas ska få tag i dom.
Och när han sover på dan tar jag ju farm dom eftersom jag vill titta på tv.Men igår glömde jag att ta bort dessa jävla dosor.
Lucas gick in i tv-rummet och jag var i köket och donade på.Lucas var max i tv-rummet 1minut själv innan jag också gick in dit.Och självklart får jag se honom ha batterierna.Han slängde att batteri i soffan när jag kom in,och så började jag leta efter det andra.Men jag kunde absolut inte hitta det.
Inse vilken jävla panik jag började att få.
Tankarna får ju i huvudet om att han kunde ha svalt ett batteri.Tony kom hem klockan 5 på eftermiddan,så jag bad honom ta lös soffan så att vi kunde se om batteriet var där.
Inget batteri där.Helvete vad vi letade batteriet,utan resultat.Jag började ju störtgråta och självklart ringde jag sjukhuset och frågade.
Hon sa att vi skulle leta igen,vilket vi gjorde.
Inget batteri..
Gråtandes ringde jag igen och berättade att vi inte hittat något batteri.Och jag började fråga henne om han skulle kunna hinna svälja ett batteri på en minut.Och eftersom jag inte hört något host och kraxs när han var i tv-rummet själv tycker båda två att det egentligen skulle vara omöjligt.Men hon skulle ringa giftcentralen och doktorn på sjukhuset och fråga om råd.
När hon ringer upp säger hon att eftersom vi inte vet med säkerhet att han inte svalt det så vill hon att vi kommer in så att dom från röngta honom.
Paniken säger jag bara..
Kände mig verkligen som världens sämsta mamma..
Men allt gick bra iallafall.Dom hittade inget batteri i magen!Vilken otrolig lättnad!
Men vi har fortfarande inte hittat något batteri..Men det var iallafall inte i lillprinsen mage!

Postat av: Sofia

Oj, vad hemskt! Förstår att ni blev rädda! Bra att ni fick kolla upp det iaf. Det stod ju i tidningen för inte så länge sedan om ett barn som dog efter att ha svalt ett batteri. Sjukhuset ville inte röntga honom eftersom de påstod att det var omöjligt för ett barn att svälja ett batteri. Men det är det uppenbarligen inte.

Undrar vart Lucas gömde batteriet egentligen. =)

2009-09-12 @ 21:06:28
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/
Postat av: ingela och Jonna

O herregud va rädd ja skulle bli! förstår din panik, tack och lov hitta dom ju ingeting i magen iaf....urs alltså

2009-09-12 @ 21:45:09
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Tur-i-Oturen

Ni ska vara enormt glada att han inte svalt ett batteri. Det gjorde våran son och det batteriet frätte sönder matstrupen på han! ;(

2011-09-04 @ 21:50:30
URL: http://turioturen.blogspot.com/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: