19/10-08

Det blev inte så mycket av mys med familjen igår.Lucas var inte alls på humör.Det slutade med att vi satte han i bilbarnstolen och for ut och körde bil.Ingenting annat hjälpte.Han bara skrek.Så det var sista ytvägen,och han somnade faktiskt.Tur att bensinpriset är påväg ner,det kan ju bli någon mil om han fortsätter såhär.

Det är inte nå roligt för mammahjärtat när han bara skriker.Nu dom senaste dagarna har han som varit missnöjd hela dagen.Och han brukar ju "bara" vara skrikig på kvällarna.Men nu är det nästan direkt han vaknar.Jag måste ringa BVC imorrn och höra om dom har nått tips.Man blir ju helt slut i öronen,och det är ju inge roligt när han har ont heller!
Tony far ju som sagt till Gällivare imorron och ska vara där hela veckan och jobba.Så jag HOPPAS att det ska lunga ner sig med skrikandet,annars lär jag väl vara död på torsdag..
Han finner som inte heller någon ro när han ska sova,han vaknar ofta.Det gör så himla ont i mitt hjärta när han är såhär..Jag hoppas för guds skull att han ska bli sitt "vanliga" jag snart!

Postat av: Madde & Ellie

Vi hade samma problem som du har med eran lilla Lucas. Vi var och körde Piteå med omnejder runt i flera veckor om kvällarna och nätterna ;)

Men det är smart att ringa på BVC imorgon och höra vad du kan göra.



Vem var det du hade på BVC?



Kramar och hoppas att det är lugnare i kväll!



Kramar!

2008-10-19 @ 19:59:52
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Oj vad jobbigt att höra att han mår så dåligt! =/

Stackars! Är det för att han har oint i magen, eller vad beror det på?

Så din karl är också i g-vare?

Vad jobbar han med där då?

Trist att vara gräsänka..

2008-10-19 @ 22:56:25
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: Madde & Ellie

Självklart kommer det att gå över ;)

Visst gör det ont i mamma hjärtat när din skriker.

Ska bli intressant att höra vad BVC sköterskan säger.



Vi har Gunhild vi med.



Jo våran helg har varit till belåtenhet. Den har bara gått så snabbt tyvärr.



Kramar!

2008-10-20 @ 07:55:29
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra och Nora

Hej:)Har varit borta hela helgen, så det var som lite svårt att höra av sig.Av någon anledning gick det inte svara på mailet! På öppna förskolan har dem typ någon sorts sångstund klockan elva varje dag. Kanske inte ger så mkt än för våra småttingar. Men annars är man väl där på dagen någon gång:) Vi var där vid ett. Jobbigt att Lucas är lite ledsen nu. Men vi få vi får åka till öppna förskolan någon dag, eller ta en prommis:) När passar det dig? Kram kram

2008-10-20 @ 09:37:51
URL: http://sandrawiksten.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad trist att höra att det är så där :( Hoppas att det bli bättre snart!

2008-10-20 @ 11:59:10
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

Jasså?

Är han bara där i veckan, eller blir han där länge?

Jesper jobbar som byggnadsarbetare, och han blir nog där till feb-mars ngn gång.

2008-10-20 @ 12:30:02
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: milla

Vi har inte fått något exakt datum ännu, eftersom jag inte har haft mens sen jag slutade med p-piller..så vi får gott vänta tills ultraljudet i v.18..:/

Nu vill jag bara att magen ska börja synas och tills man får känna att det finns nåt liv därinne! Nu börjar man ju tvivla när ingenting syns och när man inte mår illa längre..:p När började magen synas på dig? :)

2008-10-20 @ 18:44:49
URL: http://camillalovgrens.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Huvva.. Vet precis hur det är och känns.

Hur är det nu, något bättre?

Har ni testat att ge ersättning som inte innehåller komjölk?



Jo, klart jag vet var sabels är :D

Är det nära? Vilken gata?

Jag ska vara på bvc kl.10 på torsdag, men så tidigt ska vi väl ändå inte träffas? :)

Kramar!



2008-10-20 @ 19:03:57
URL: http://emmeliwikman.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tror att han är inne i sin 8-veckors utvecklingsfas; sån där var Lily också i typ en och en halv vecka. De är skrikiga utan någon uppenbar anledning. Första utvecklingsfasen är vid 5 veckor, sen kommer en lite värre vid 8 veckor. Det är det den där boken som jag tipsade dig om handlar om.

Tydligen beror det på att de tar ett stort steg i sin utveckling vid den tiden (vid 8 veckor börjar de ju upptäcka mönster och former) och då förändras hela deras värld. Därför blir de oroliga, gnälliga och sover sämre under en period. Och då är mamma den enda trygga punkten i tillvaron.

Oj, nu blev det långt, men det är vad jag tror. Du kommer ha tillbaka din vanliga bebis inom några dagar igen! Själv väntar jag in nästa period som är vid 12 veckor, men den ska tydligen vara lindrigare!

2008-10-20 @ 20:55:52
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: