- F r å g a -

En fråga till alla er där ute!

Lucas sover ju ungefär 2-3timmar mitt på dagen.Kruxet är bara att han inte sover inne,utan bara ute i vagnen.Somnar han inne i tex, hans egen säng så vaknar han efter 30-40min och somnar inte om.Och sover han inte så blir han ju gnällig eftersom har är så trött.Och det vill vi ju inte!
Men därimot när han sover ute i barnvagnen så måste vi/jag oftast väcka honom efter 2-3timmar.Jag tror han skulle kunna sova hur länge som helst ute.
Men då idag när vi steg upp så var det ju -16grader.
Nu till frågan då:

Vad är för kallt för att ha dom sovandens i vagnen ute?
Hur gör ni alla andra?
Finns det någon gräns eller?

Postat av: Maria

Man brukar säga att gränsen går vid -10. Men det är också lite beroende på hur gamla de är. Men jag skulle inte lägga ut bebisen om det var kallare än -10 pga. att det går mycket influensa och eftersom att han ändå är ganska liten... Jag förstår ditt dilemma... Men annars kan du ju pröva en stund och sen känna på honom. Känns han "normalvarm" i nacken och i ansiktet så ska det väl inte vara några problem... Jag har också funderat på detta...

2008-11-22 @ 12:29:21
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: K

Hej

Mina två barn har sovit ute i vagn sedan de föddes. Jag har haft gränsen vid -20 och det funkade bra. Jag har alltid hängt en filt över suffletten så det blev mörkt och vindskyddat På ena tjejens dagis gick det inte ens att sova inne,alla var tvugna att sova ute och det gick det också.

Det är inte kylan man blir sjuka av , för att bli sjuk krävs ju virus eller bakterier

Supersöt Lukas du har....

2008-11-22 @ 17:43:16
Postat av: Lollo

Jag skulle nog sätta en gräns på -20 för de är ju aldrig så kallt i barnvagnen och de är ju jättebra med frisk luft..

2008-11-22 @ 23:08:14
Postat av: Anonym

Våra barn har alltid sovit ute. -20 tycker jag är en bra gräns!

2008-11-23 @ 13:04:33

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: