- F ö r ä l d e r -

Igår kväll efter att Lucas hade somnat så lång jag länge och väl och bara tittade på honom.
Och då slog det mig,vilken underbar känsla att vara förälder.Så otroligt underbart att få vara med om att få barn.Det är jag som kommer att forma honom till en person som jag kan vara stolt över.Jag kommer att få följa han liv och utvecklig,jag kommer alltid att vara Lucas mamma.Jag kommer alltid att finnas där för han.
Det är helt otroligt alltså.
Självklart ska jag inte sticka under stolen med att det är jobbigt.För det är det,och ibland är det grymt jobbigt.När han bara skriker och skriker.
Man bär,man vaggar man gör allt.
Och han bara skirker.Man vet inte vad man ska ta sig till.Det gör så ont i mammahjärtat.
Och när man själv är trött och han skriker.Då skulle man ibland vilja bara gå ut ett tag.Få lite frisk luft.Stänga ingen dörren och bara sitta ute ett tag.
Ibland har jag gått in på toan för att bara få vara lite ifred.Men när han skirkigt sig hes och sedan ger han ifrån sig ett leende,eller ett skratt.Då VET man att det är värt all mörda.
Det är så fantastiskt!
Vem har sagt att det skulle vara lätt att vara förälder?
Men det är fortfarande helt fantastikt att få fara Lucas mamma.
Han är min,det är jag som gjort honom.Det är jag som håller om honom när han är ledsen.Det är åt mig han skrattar när jag busar med honom.
Det är åt mig han kommer säga;Jag älskar dig mamma.
Helt underbart!

Jag tycker synd om dom som inte skaffar barn.Dom som inte vill.Ni går miste om någon helt underbart.Det finns inget bättre än sitt eget barn.Att få den kärlek som ingen annan kan ge.
Att bara få vara med och vara mamma.Tänk när dom tar sitt första steg,eller när dom säger mamma.pappa?
Helt underbart.

Jag har iallafall hittat meningen med mitt liv,och det är att vara en kärleksfull och bra mamma till världens underbaraste Lucas.







Postat av: Erika

Gud så vackert du skriver, man blir alldeles tårögd! Lucas kan verkligen skratta sig lycklig över att ha dig som mamma :)

2008-12-16 @ 14:08:09
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Monica

Fint skrivet! Du har så rätt, det är helt underbart att vara mamma :)



Vad mysigt att ni ska fira första julen hemma i erat hus. :) Vi ska fira jul hos mamma, så det blir mysigt.

Kram!!

2008-12-16 @ 14:22:47
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Jean

Tyck hellre synd om de som vill ha barn men inte kan få barn :/ Finns inget å tycka om oss som väljer att låta bli :)

2008-12-16 @ 16:27:09
URL: http://kurosmurfen.blogspot.com/
Postat av: Linda

haha, ja, han gjorde det. hoppas han inte kommer vara skräckslagen när vi ska börja åka skoter på 'riktigt' :P då blir vi ledsna :D tack själv för igår!

2008-12-16 @ 21:37:23
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jo jag läser upp betygen på Framnäs för tillfället :) sen blir det att läsa en arbetsterapeututbildning, ska bli kul :) Grattis till föräldraskapet förresten! Visste inte ens att du varit gravid, hoppas allt är bra, va kul :)

2008-12-16 @ 23:39:54
URL: http://zandrasnellman.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: