- B a j s -

Nu är blodproverna tagna iallafall.Tre stycken blev det.Och ett under,det gick hur snabbt som helst på VC idag.Jag brukar få sitta hur länge som helst och vänta,men inte idag!
Nu väntar jag väl bara på provsvaren och på kallelsen för att göra en sån där gastro eller vad det nu hette.Men det kommer nog att gå galant!

Lucas gav mamma en liten present i morse.Lucas låg som vanligt och lufta snoppen efter att vi stigit upp och ätit.Men det är ju så himla mysigt att ha dom i famnen och gosa med dom när dom är nakna.Så jag tog upp Lucas i famnen och gosade med honom.Och efter ett tag så började de lukta illa,men hans fisar luktar ju illa.Så jag antog att han hade fisit.Men det blev varmt på mina lår,så jag lyfter upp Lucas.Och jajemän,han hade bajsat!Duktig kille iofs,men det luktade ju inte alls gott.Och sedan försöka gå och hämta papper utan att spilla bajs överallt!
Visst är dom underbara dom små liven?

Nä,nu ska jag lägga mig ner i soffan och läsa en bok medan Lucas sover ute.Tony är ju påväg hem nu också,så han kommer nog snart!Vad jag längtar!Och det bästa av allt;han är ledig nu till 5januari!

Postat av: Maria och Oskar

Haha, ja hellre pink än bajs säger jag :) Ja, inatt var första natten. Det gick ungefär som väntat. Vi låg och myste till kl. 2 på natten och sen somnade han efter flaskmålet och sover fortfarande. Han är så himla snäll. Kan inte fatta att han nästan aldrig tjurar. Men det måste väl bero på att han är ganska nöjd? Förstår inte varför många målar upp småbarnslivet som den mest tuffa och jobbiga perioden i livet. Nu har jag i och för sig bara haft min kille i 12 dagar men jag bara längtar efter att han ska utvecklas. Det är ju hur underbart som helst att vara mamma :) Visst, inte kul när de skriker och tjurar men säg vilket barn som inte är missnöjt ibland... Nä, 10 barn ska jag ha :) Undra vad karln säger om det?

2008-12-18 @ 12:08:21
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Jo, man är ganska rådlös när de börjar skrika, speciellt såhär i början när man inte riktigt vet än varför de skriker. Man får bara vara glad för att han är glad och hoppas att det håller i sig. Hade Lucas lite kolik då eller? Det brukar väl komma mellan 1-3 månader och mest på kvällen? Det är ju i alla fall skönt att det finns lite medicin nuförtiden men det är ju inte säkert att det hjälper i alla fall. Vi trodde ju att Oskar hade ont i magen för han skrek varvat med gnäll HELA NÄTTERNA förra helgen. Men då gav vi han lite ersättning på kvällen och nu är han en ängel. Hur gammal är Lucas nu? Jo, det känns inte alls så skrämmande att vara ensam med han längre. Tvärtom så lär man känna han nästan mer nu eftersom att jag är med han så mycket själv. Min sambo har en heltidstjänst med nattjobb så de nätter han jobbar, måste han ju sova dagen. Så jag och lillen har mycket tid på tu man hand :) Fördelen med hans jobb är däremot att han är ledig väldigt långa perioder i sträck, vilket är jätteskönt. Men kan tänka mig att om man får ett barn som ständigt är missnöjt, tar det nog bort delar av glädjen som det innebär att vara mamma.

2008-12-18 @ 13:52:56
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: ♥Jenny♥

ja men dom e fan dumma i huvvet ja fattar inte vad dom tänker me idioter! ja exakt jag får skriva vad jag vill i min blogg jaghar rätt till att framföra mina åsikter! haha jo vi måst juh de men ja satsa på trillingar hehehe

2008-12-18 @ 14:26:41
URL: http://killerprincess.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Kul med bajskalas? :)



Jo,dom ska vara tjocka och goa :) Jag vet inte hur lång Norah är,men tror att hon ändå är hyffsat..Vi ska på 5 månaders kontrollen den 14 januari,så jag får snällt vänta tills dess!

Hur lång och hur mkt väger Lucas nu?

2008-12-18 @ 14:26:55
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Sandra och Lovis

ja, det blev faktiskt riktigt gott! =)

och hon åt iaf en halv portion av det idag, och hon brukar ju inte äta så mkt!

ska du göra egen mat åt Lucas eller?

2008-12-18 @ 15:26:14
URL: http://spikesandra.blogg.se/
Postat av: Jane

ohoo... mysigt me massa bajs ;)

2008-12-18 @ 18:09:55
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Jennan

ahahaha nee pooppa han på mamma hehe" du jag har gett dej en utmärkelse i min blogg !

2008-12-18 @ 19:21:43
URL: http://killerprincess.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: