-Fara själv och bada på badhuset själv med två kiddos råd.

Det blev lite halvt som halvt dålig stämning här på bloggen.
Så nu lämnar jag skitboxer och lägger till dom i mina "hatar-företag",också får det vara bra så.
Egentligen kanske jag borde skriva ett inlägg om mina "hatar-företag"?
Typ göra en liten topplista på förtag som jag verkligen föraktar?
Smart idé,men det får bli ett annat inlägg!

Igår drog jag med mig kiddosarna på badhuset för att bada.
Kul tyckte ungarna,och kul tyckte mamman.

Jag fick en fråga någongång om hur jag gör när jag far själv med två kiddos på 1½ år och 3½ år.
Inga problem eller konstigheter är det egentligen.
Det gäller bara att tänka till lite först.
Så här kommer min "fara själv och bada på badhuset själv med två kiddos lista":

1.Klä av dig först själv och ta på dig bikini eller vad du nu har på dig när du badar.
Efter att du själv är klar så klär du av barnet som du vet lyssnar mest på vad du säger (i mitt fall är det Lucas).

2.Duscha tillsammans och håll dom i handen när ni går ut,för då kan dom inte springa iväg lika lätt.

3.Bada och ha skitkul!

4.När ni åter kommer tillbaka till duschen så duscha själv först.Jag brukar låta ungarna leka med schampoot medans jag duschar håret och kroppen.
Hjälp sedan det barn du vet lyssnar bäst igen låt det andra barnet forsätta leka med schampoot och tvåla in sig själv.

5.Gå in i bastun och mys och torka er en stund!

6.Klä alltid på dig själv först och sedan det barn som du vet lyssnar mest.

KLART!

,nyckelordet är:Gör ditt först,sedan hjälper du barnen.Då är man alltid liksom redo!
Och gör allting till en lek,då blir det "tråkiga" oftast jätteroligt!

Skitenkelt och skitroligt att bada med barnen!

(Såhär gör jag,och för mig funkar det skitbra)




Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: