-Av 3 sjukdomar så vill jag helst inte ha..

Hade jag varit mammaledig eller bara allmänt ledig så hade jag vänt om vid dörren på dagis idag.
Men jag tror inte försäkringskassan skulle godta min vabbning i detta fall.

Vattkoppor kan vi bortse ifrån,tack och lov!
Magsjuka är väl inte vidare trevligt.
Schalakansfeber eller vad det nu hette lät väl inte heller så jävla trevligt.

Men LÖSS!LÖSS!
Bara orden får mig att rysa!
Fan vad jag hara löss.
När jag tänker på löss så kliar det för mig.
JAG VILL INTE HA LÖSS I MITT HEM,JAG VILL INTE HA LÖSS I MITT HÅR!
Den dagen mina barn får löss kör jag dom till mormor och dom får inte komma därifrån förrän dom är lusfria.
(snälla läst det med en nya salt tack)
Jag pallar inte löss,löss är äckliga små djur.
Hittar jag en lus på nått av mina barn kommer jag nog att spy,så illa är det!





Postat av: Linnea Björklund

Ser du löss som en sjukdom?

2012-03-26 @ 22:02:53
URL: http://nennan.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Jag känner sådär inför fästingar....och ja, parasiter så som mask. Uähh!! ://// ryser

2012-03-27 @ 12:03:35
URL: http://jeanhed.blogspot.com/
Postat av: Monica

Hej. Hittade just din blogg av en slump, och kände att jag var tvungen att kommentera detta.



Inte roliga lappar på dagis just nu. Lyckats få hem magsjuka, men hoppas att lössen inte velat följa med. Känner som dig! :P



I panik har jag köpt Linicin på apoteket. "Den milda, färglösa och doftlösa sprayen gör att ingen, inte ens lössen, vet att du behandlar ditt hår. Linicin Prevent gör ditt hår osynligt för lössen, vilket innebär att om de kommer i närheten av det, vänder de helt enkelt om och letar upp någon annan att få näring från. "



Ja, jag gick på detta, men det säljs ju på apoteket, så jag hoppas verkligen att det fungerar! Tror dock man måste vara 2 år innan man får använda det (är inte säker). Köpte det på apoteket i Öjebyn, har inte varit och sett om de andra kedjorna säljer det.



Ha en trevlig påsk och hoppas ni slipper ALLA sjukdomar som står på lapparna.. :)



/Monica (Mamma till Elton och tanten i kassan leksaksaffärn)

2012-03-31 @ 16:17:58

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: