-Kungafamiljen hit och kungafamiljen dit..

Jag lyssnar omkring åtta timmar på radio varje dag.
Och idag har det inte varit så givande att lyssna på radio.
Varenda kanal om och om igen har meddelat att Vicktoria och Daniel fått sitt barn nu.
Grattis till dom,och nu går vi vidare tack!
Nä,det ska upprepas typ femtioelva gånger per minut!

Med tanke på att det föds ungefär ett barn per sekund världen över så tycker jag inte att det är så speciellt.
För mig spelar det ingen roll om det är en kvinna i Afrika eller en prinsessa som får barn.
För mig är det lika fantastikt vilket som!
Ett barn är alltid ett mirakel,varje sig det är någon känd eller okänd som får barn.

Sen slog det mig att jag faktiskt tycker rätt synd om dom ändå.
Kul att jämt ha massa press och annat skit dirket man ska göra något.
Typ när man ska föda fram en unge måste man planera.
Hur kul ska det vara?
Och när man vill njuta och ta in allt precis efter att man blivit förälder då måste man hålla pressmöte och annan skit.
När dom kommer att ta första barnvagns promenaden så kommer dom väl förmodligen ha journalister hack i häl.
Visst dom är väl vana,men jag tror inte alltid att det är så kul..

Om ni tycker att jag verkar bitter eller typ väldigt negativ så kan jag väl berätta för er att jag inte är sådär jättemtycket fan av kungahuset.

För det första så tycker jag inte att man ska födas in i en sån titel.
Jag menar,hur många får ett chefsjobb bara för att den personen just är den personen?
Sen så får ju kungafamiljen ändå inte tycka någonting ändå.
Och PR för Sverige?
Fredrik Rainfehlt är statsminister,som svenska folket röstat på.
Är det inte han som är Sverige ute i världen?
(Nu är jag inte heller något fan av honom heller,men vi lever i en demokrati och folket ville ha honom så det får jag finna mig i)


Postat av: Jeanette

Håller med dig i allt du skriver :) Förutom Fredrik-grejen. En statsminister har, hoppas jag, viktigare saker för sig än att åka runt och se på dagisbarn, prata med olika arrangörer och vad nu Vickan gör när hon åker runt. Det hon gör är inte sånt Fredrik ska göra. Fredrik gör mer än vad USAS president förmodligen gör (som däremot kan nästan likställas med kungen antar jag- men kostar mer än kungahuset av ad jag hört). Men jo, kolla beggat, gjutjärn som blivit omhändertaget bra kan ju bli hur gammalt som helst utan att bli sämre för det :D Jag vill då minnas att jag sett sånt i Pite men de tär väl sådär 10 år sen ;) Kolla på Repris också! Annars var ju 300kr överkomligt pris, bara man använder den, men ni är ju ute och mycke i farten :D

2012-02-23 @ 20:32:31
URL: http://jeanhed.blogspot.com/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: