-Tack Banverket i Arvidsjaur!

Vet ni en sak?
Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Vi kan ta denna dag som ett väldigt bra exempel..

Klockan 10 drog Tony och David iväg för att köra lite skoter.Vi andra satt på sjön i godan ro och pimplade.
Just när vi ska till att göra upp en eld och steka lite pannkaka så kommer Tony hem,utan David..
David hade kört fast.Det var inte så mer med det.Tony tog med sig en spade och ett rep och for tillbaka.
Efter en timme ringer David och ber mig ringa farfar för att rådfråga honom om hur dom ska göra för att få bort skotern.
Vi kommer tillslut fram till att Bella ska ta 4-hjulingen och köra efter järnvägsspåret till dom.
Sagt och gjort,men vad hjälpte det?Ingeting.

Alltså,vilken jävla fastkörning.Jag tror aldrig jag sett dess like!Det måste ha varit nått jävla surhål och hela jävla skotern var nästan under vatten.
Det var bara ren jävla tur att inte heller Tony fastnat.
Då hade vi haft två skotrar..
TILLSLUT kom banverket och plogade järnvägen.Och dom lyfte upp skotern på rälsen igen!
TACK SÅ JÄVLA MYCKET!
Hade dom inte gjort det så hade den nog suttit fast än!
Får jag för David så lovar jag att lägga ut en bild.Ni kan omöjligt föreställa er hur det ser ut!
Jag fick värsta chocken när jag såg bilderna!
Klockan 3 iallafall kom dom tillbaka,med skotern.

Till middag fick vi köttsoppa hos min farmor och farfar.Det satt väldigt bra i magen.

Nu sover två små trötta prinsar i sina sängar.
Vi ska elda upp bastun för att basta en stund innan sängen!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: