-Vilse i pannkakan?

Liam tyckte redan klockan 5 i morse att det var morgon.
Det tyckte inte jag men klockan 7 fick pappan så snällt stiga upp med honom.
Jag försökte med välling klockan 6,men kring 7 så tyckte jag att det började lukta lite bajs och då insåg jag att det verkligen inte var någon ide längre!

Redan klockan 8 kom snickarna och började lägga ihop golvet.
Klockan 9 bjöd jag dom på kaffe och fika,det var väl dagens goda gärning?

Strax efter 9 kom farfar och vi begav oss till Luleå.Där åt vi först lunch och sedan drog jag och Lucas på Leo´s och lekte medans Liam var med pappan och farfar och handlade.
När vi lekt klart tyckte jag att det skulle vara en utmärkt ide att gå till Rusta och möta upp dom.
Nu i efterhand så skulle vi nog ha blivit hämtade.
Jag råkade nämligen vilsa bort oss två gånger innan vi tillslut hamnade på Rusta,hur lyckas man liksom med det?

Vi for hem och in på HappyHomes där vi hämtade typ 5 olika "mattböcker".
Jag har som snabbast kollat igenom dom,men med min beslutsångest så tar det nog ett tag innan jag på riktigt bestämt mig.

Därimot när vi kom hem ville jag bara gråta..
Mitt humör som redan börjat svikta i bilen påväg hem från Luleå sprack när jag öppnade dörren och tittade in i köket.
Gipsdamm ÖVERALLT!Jag vet ju att det blir så,men jag kunde ändå nästan inte hålla tårarna borta..
Jag tycker att detta är skiiitjobbigt och jag vet egentligen inte varför eftersom det bara egentligen är att städa upp och dammsuga.

Men mitt humör har varit på botten sedan dess.
Egentligen skulle vi förbi Lisa och Mattias men jag var helt enkelt för sur för att kunna vistas bland folk.
Såklart går ju detta humör ut på pappan och ungarna.
Sur,som en riktigt bitterfitta.
Ungarna har knappt fått röra på sig utan att jag gnält och tyckt dom har varit jobbiga.

nu när jag känner mig rätt harmosik känner jag sakta men säkert hur det dåliga samvetet flyter upp.
Det var ju varken pappans eller pojkarnas fel.
Men jag får vara en bättre fru och mamma imorrn!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: