-Älskade lillasyster/lillebror.

Hej älskade lillasyster/lillebror i magen.

Du är verkligen en busig bäbis.I Fredags gjorde du åter igen din mamma och pappa lite oroliga.Du tryckte dig verkligen neråt hela tiden i Fredags,och envisa sammandragningar som inte riktigt ville gå över fast vi vilade.Men jag blev nog som mest orolig när jag skulle gå på toa och i trosan låg något som såg ut som slemproppen.Jag var tvungen att visa din pappa som också konstaterade att det såg ut som den.
Mitt hjärta slog verkligen fort då,det kanske du kände?

Jag ringde förlossningen klockan 22.00 på kvällen och dom ville ju självklart att vi skulle komma in iallafall att du bestämt dig för att komma ut.
Men eftersom din storebror låg i sin säng och sov ringde vi hit eran mormor,som fick sova här med din storebror medans vi var borta.

Jag och din pappa satt mest tysta i bilen till Sunderbyn.Eller snarare jag satt tyst.Din pappa försökte verkligen att få mig på bättre tankar.Han är verkligen söt eran pappa!

Väl på förlossningen klämde dom och kände dom på min mage,men det kände du väl?Du ligger med huvudet neråt,men jag glämde fråga om du är fixerad.

Vi fick ju titta på dig genom UL.Barnmorskan sa att du verkade vara en busig och livlig bäbis.Och du verkade iallafall må toppen i min mage.
Livmoderstappen är fortfarande 2cm lång,men hon ville att vi skulle hålla koll så att det inte börjar komma blod,för då vill du nog komma ut!
Hon uppskattade din vikt till ungefär 1800g,så jag tror du inte kommer bli någon stor bäbis.Jag tror du kommer vara i samma klass som din storebror när du kommer ut.

Och eftersom du var lite sömnig första gången vi gjorde en kruva så fick vi stanna kvar lite längre för att göra en till,och då fick jag ligga på sidan för att du skulle vara vaken och böka runt lite!

Men dom ville att vi skulle vara vaksamma och ringa dirket om det skulle vara något.

Vi längtar efter dig lillasyster/lillebror,men du får gärna stanna i mammas mage 4veckor till!

Postat av: Jane

Men usch då.

Hoppas att lilla bebis vill stanna ett tag till!

KRAM på er

2010-05-24 @ 10:07:05
URL: http://lifeofjane.blogg.se/
Postat av: Monica

Vad skönt att bebis mår bra. Hoppas allt går bra och att lillasyster/bror stannar kvar i mammas mage några veckor till.

Sköt om er!

Kram!

2010-05-24 @ 20:27:46
URL: http://moonkan.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: