- L i s t a -

GRAVIDITET:

När fick ni reda på att du var gravid?22 December 07,en perfekt julklapp!
Var det planerat?Njae,mer "blir det så blir det".
Mådde du illa under graviditeten?Nej,inte en enda gång som jag kan minnas.
Hade du mycket foglossningar?Nej,inte det heller.
Hade du någon hormonrand?Nej.
Fick du bristningar på magen?Nej,men tyvärr hade jag några från förut.
 Vad trodde du att det skulle bli för kön?Jag var osäker i början,men sedan trodde jag att det skulle bli en pojke.Men Tony var bombsäker på att vi skulle få en flicka.
Vad ville du att det skulle bli för kön?Eftersom vi är 3flickor i familjen skulle det ju vara kul med några pojkar också!
Hade du några speciella cravings?Sura äpplen i mänger och vindruvor.Helt konstigt började jag tycka om blodpudding.
Vad gillade du för mat?Samma som förut förutom blodpuddningen då.
Någon maträtt du avskydde?Nej,inte vad jag kan komma ihåg.
Hade du halsbränna?Bara någon enstaka gång.
Behövde du kissa ofta?I slutet bodde jag nästan på toan.
Hur mycket gick du upp?3-4kg ungefär.
Är du nöjd över din graviditet?Ja,jag har nog aldrig känt mig vackrare.Jag skulle nästan kunna vara gravid jämt!Men jag hade ju en väldigt lätt graviditet.Men tyvärr så fick jag B12-Brist men som tur var så upptäckte dom det och jag fick börja ta sprutor och piller.
Var du rädd för förlossningen?Inte det minsta.Men det gick ju ganska fort.Men självklart gjorde det ont!

FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning?Första värken kom 03.00 23 Augusti.
Vilken vecka var du i?v.39
Gick du över tiden?Nej,Lucas kom exakt 1vecka för tidigt.
Hur startade din förlossning?Vi åkte in Fredag kväll eftersom jag började blöda,kring 22.00.När vi kommer fram är jag öppen 4cm.Men inga värkar.Vi tar in på hotellet och klockan 02.00 går vattnet.Inga värkar än,så jag börjar springa omkring på rummet.Klockan 03.00 började jag känna lite "magont" så då gick vi till förlossningen.
När åkte ni in?På riktigt åkte vi ju en 03.00.
Hade du någon bedövning/smärtlindring?Lustgas,hann inte få något annat.
Hur länge hade du värkar?Svår fråga.Inte så länge.
Tyckte du att värkarna gjorde ont?Ja,just innan krystvärkarna iallafall.
Grät du?Nä,jag hade nog för ont för det när jag höll på att krysta ut honom.
Skrek du?Ja,men det var nog mest för att jag tog i så förbannat mycket!
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet?Vet ej.Bm skulle bara kolla hur mycket öppen jag var,också visar det sig att jag ska börja krysta.Jag han verkligen inte vara med.
Hur lång tid tog krystvärkarna?20min.
Vem var med på din förlossning?Tony,BM och 1-2 undersöterksor.
Hade du ont efteråt? Ja, trots bara två små stygn.Men nog kändes det allt att man fött barn.
Är du nöjd över din förlossning?Ja,verkligen.Hoppas det går lika fort nästa gång också.

BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut?Ja,världens vackraste var han!
Vad blev det för kön?Pojke.
Vad vägde han/hon? 3130g.
Hur lång var han/hon?47cm
Huvudomfång?34 tror jag.
Ville bebisen amma på en gång?Ja.
Hade bebisen gulsot?Nä.
Mådde bebisen bra under bb-tiden?Ja.
Vad fick han/hon för namn?Lucas.
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet?Jag har alltid tyckt om namnet Lucas.Och när han låg på mitt bröst så var det en Lucas.


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: