14/10-08

Vi har en helt perfekt trollunge,fast det visste vi ju redan.Det gick hur bra som helst på kontrollen.En välmånende och helt perkfekt pojke sa dom.Och som sagt,det stämmer ju.

Han är nu 56cm och väger 4880g.Nu är Lucas bara 1meter kortare än mig!Han växer och går upp i vikt som man ska,vilket känns himla skönt att höra när han varit lite halvkrasslig ett tag.

MB förstod mig helt varför jag slutat amma,eller jag hade ju som inget val.Kan ju som inte göra nått åt att jag har lite mjölk.Hon sa som mig,bara han är mätt och belåten.Och det är han ju,det ser vi ju på att han går upp i vikt och växer så det knakar!
Berättade även för henne om apan som svarade när jag ringde mitt i natten och var orolig.Hon tyckte det var mycket dålig stil av henne.

Nä,nu ska jag forsätta med middagen medans trollungen sover!Ska ju marinera köttet.

Men som sagt, h e l t  p e r f e k t!


En liten glad trollunge mamma har!


 Några minuter senare;Inte fullt lika glad!
HUNGRIG!


Efter maten sover våran trollunge så himla gott.
Mätt och belåten med andra ord!



Postat av: Erika

Så underbart söt han är :)

2008-10-14 @ 13:37:09
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Jennie & Norah

Därför är det så bra att ha en sån rosa dammsugare som man bara snabbdammsuger upp allt skit.Norah börjar bli van den nu,inte det minsta rädd.Kanske jag använder den för ofta?? :)



Njae,min mjölk har börjat sina ordentligt.Brösten är inte ens sprängfyllda på morgonen efter en hel natt utan amning.Det känns som att efter att ha ammat henne en gång från bägge brösten så tar det slut.Mysko känsla.Känns också att jag har förstört det när jag började ge henne flaskan :(

Men som sagt,när hon är nöjd så är jag nöjd!

Sen sover hon så bra på ersättningen också.

Så det känns som ett klokt val :)



Vad bra att BM på BVC var så tillmötesgående!

Dom har tendens till att låsa sig vid amningen och att det inte finns något annat alternativ.Men det GÖR det!

Får du pumpa ut nåt nu eller är det "helt slut"?



Vilka söta bilder på Lucas!!

Märkte på en bild att det ser ut som en sådan där "glasvagn" som man hade på BB?Har ni något likande hemma eller är bilden tagen på BB?:)



Kram

2008-10-14 @ 15:18:37
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: