- I r r i t e r a n d e -

Jag ser det snöar jättemycket idag!Igår var vi ju på familjenshus,och det var faktiskt rätt trevligt.Synd bara att det är i stan,blir så omständigt om man nu skulle komma på att fara dit.Jag gick från p-däcket uti korpen till f-hus med Lucas i bilbarnstolen,eftersom det inte fanns några bilplatser närmare.Tror ni jag hade lite ont i kroppen sen?Dom är ju inte dom lättaste att bära!

På kvällen var Fredde förbi med sin nya pärla,en Lynx Rave 600sdi.Det var inte alls ful!Så vi satt och surra en stund och sedan var jag ju tvungen att prova den lite!Vi ska väl ut och köra tillsammans någongång.Då vi kan ha barnvakt en stund.Jag som har tjatat på honom i flera år,men bättre sen än aldrig!

Idag blir det förmodligen bara att vara hemma,tror jag.Vi kanske skulle ta en fika med Jane på stan idag.Men vi får se hur det blir,om hon kryat på sig lite!

Jag har förresten upptäckt två irriterande saker med mig själv,
När jag äter polarbröd så äter jag runt själva mackan först,fråga mig inte varför.Men jag gör JÄMT så.
Och sen när jag sa sätta in en dvdskiva i dvdspelaren så måste texten vara rätt väg,det går absolut inte om det är upp och ner,om ni förstår vad jag menar.Ja,ingen har väl sagt att man är normal!
Har ni några saker som ni alltid gör på ett visst sätt?

Postat av: josse

haha jo, det är nu gulligt! :-) jaså, är det bara fötterna nu? haha selma älskar också sina fötter!

Har han sugit på tummen sen han var riktigt liten eller? JO precis nu är det ju som roligast när det händer så mycket saker i utvecklingen och man ser personligheten! Att vara mamma är underbart! :-) Gick din förlossning bra och så då?

Jaså? när börjar du om att jobba? Hur länge skulle du vara mamma ledig om man får fråga?

Selma är 4 månader och en vecka drygt!

Lucas då?



Ha det bra!

2009-01-20 @ 10:25:49
URL: http://josephinebackman.blogg.se/
Postat av: Joanna

Ja, det heter Movie och är ganska säker på att det gick på 1750:- exakt! Haha :-) Det är riktigt stort och det passar utmärkt för oss och våran stora soffa! Jo, fint är det ju :-)



Haha, vilka roliga tankar du har. Det blir ju nästan som tvångstankar! Sånna finns det många av i vardagen som man aldrig nästan tänker på :-)

2009-01-20 @ 11:18:35
URL: http://joannanystrom.blogg.se/
Postat av: Erika

Vad söt du är!



Jag såg i min almanacka att jag skrivit in en dejt med dig idag men den verkar gå till spillo. En annan dag kanske?

2009-01-20 @ 11:55:42
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: ●•♥•● Fru, Ida Tallhed ●•♥•●

hur man sätter in högerklickskydd eller hur man sätter en prick för könet?



för att ätta en prick för könet så är de bara öppna bilden i paint, sätta dör en prick eller nått, spara bilden och ladda upp den på bloggen på nytt igen.



på denna länk hittar du infprmation om hur du skapar dig högeklicksskydd: http://idatallhed.blogg.se/2009/january/hogerklickskydd-med-meddelande-pa-din-blogg.html#comment

2009-01-20 @ 12:32:30
URL: http://idatallhed.blogg.se/
Postat av: josse

Jo det är himla skönt att gå och se bara så de går upp i vikt! :-) Jaha är han en månad äldre då? drygt! :-)

Jo jag helammar, har börjat med lite smakisar bara nån tesked sådär! :-)

Ammar du?



Oj herregud vilken dröm förlossning du verkar ha haft! som gjord för att föda barn! haha :-)

Inte ens nån bedövning?? hann du få lite lustgas iaf??



Oj, min var seg. slemproppen lossnade på morgonkvisten sen började jag få värkar som direk. lite oreglbundna och inte så ont först men det trappades upp under dan. jag ringde in två ggr till förlossningen när de började bli tätatre. de sa andra samtalet att jag skulle komma in, då det börjat göra ont. 6 min mellan värkarna när jag kom in vid halv 7 på kvällen.

Var bara öppen 2,5 cm men jag fick ändå stanna kvar?? jag hade nog för ont.

Fick bada en timma men d hjälpte int så mkt. Fick en sovdos och ligga kvar över natten på BB. Sov intet en blund alls. det gjorde så ont. Halv fem på morgonen fick daniel komma dit igen från hotellet och sen vid halv 6 bönade jag om lustgas iaf. typ 4-5 min mellan värkarna. Jag var FORTFARANDE bara öppen 2,5 cm efter värkar hela natten så jag fick värkstimulernade dropp. Sen vart det så outhärdligt att jag fick epiduralen vid 10 tiden. då fick jag sova i ca 1-2 tim. det behövdes! värkstimulernade ökades varje halvtimma. AJ! sen vid ca 14:15 var jag äntligen öppen klart och jag krystade i ca en timma. Hon kom inte under bäckenbenet riktigt så de fick trycka på magen. och klippa mig!

Tillslut, kom hon efter onda värkar i ca ett dygn! :-)



Jävlar min novell vart längre! haha! :-P



men ändå bra att få dela på förlädraledigheten! :-) på ett sätt! vad jobbar du med?



Vi kan inte dela på den eftersom jag är springvikarie inom vården. min inkomst i månaden är ju olika. och danne tjänar dubbelt så mkt som jag... så det är bäst om jag är hemma hela tiden för vår ekonomi! Men det hade säkert varit nyttigt för pappan att vara hemma med de små också! :-P



jo vi har börjat med pure! :-) som jag nog skrev! hon gillar det!

Lucas då? gillar han det? :-) Har ni börjat nåt med nån gåstol ännu?



gud va söt han är lucas! :-)



vart bor ni förresten?

2009-01-20 @ 13:43:21
URL: http://josephinebackman.blogg.se/
Postat av: Linda

haha, jag äter också runt mackan först, oavsett bröd! okej, inte hårdbröd :D jag äter det dåligare före o så har jag kvar det i mitten längre som är godast ;P

2009-01-20 @ 19:24:25
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag har i så fall lika dåligt minne :) Men vi kan absolut ta en fika till veckan. Om du vill se hur vi bor kan du ju kika in före eller efter vi varit eller så tar vi fikan här?



Puss!

2009-01-20 @ 21:17:04
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Linda

bra och bra, den var som mysig på nåt sätt och så vill man bara börja sjunga med :D

2009-01-20 @ 22:13:36
URL: http://lindta.blogg.se/
Postat av: Jane

jag gör en massa saker på ett visst sätt.

Brukar tänka på hur störd jag är som alltid ska ha saker på ett visst sätt.. haha

Men bara för det så kommer jag inte på en enda just nu :P

Angående fika och allt så vill jag inte vara ett pain in the ass heller och bestämma en massa och ändra mig för att jag e sjuk osv...

Så vi får helt enkelt göra så att jag får höra av mig en morgon när jag är frisk. Så bestämmer vi inget i förväg :)

2009-01-20 @ 22:45:49
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Den stora frågan är:Vem fan vet att det ryms så många utan inälvor!Vill då inte träffa den personen...Nånsin! :)



Hon börjar bli liite bättre på att äta.Men man ska inte truga dem utan låta dom äta i sin egen takt.Så vi gör ett litet uppehåll i puréätandet och kör bara på äpple och pärongröt,det funkar bra!

Vilken är Lucas favoriträtt då?



Shit vilken bra dagspenning du har!

Jag har 416:- tror jag..Vad får du ut i månaden?(Jag kommer nog att bli avis:)



Vi ska nog fara själva och bada med Norah.Tyckte babysimmet var ltie dyrt..vart badar ni och hur mkt betalar ni?

kramkram!

2009-01-20 @ 22:47:42
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Hej, angående högerklicksskydd för bilder på tex Lucas- så är det helt onödigt, för om någon verkligen vill ta bilden- för egen använding, så kan han bara göra en Print screen. Sen är det jävligt tråkigt att man ska behöva tänka på de som är så pass störda och perversa och själv bli så begränsad, jättetråkigt :/ Men dutta dit en prick, be Jannice eller nån om hjälp om du är osäker på hur du använder ett bildhanteringsprogram.



Jo, jag är som du med mackorna, speciellt polarbröd. Har jag ett pålägg äter jag alltid upp runt kanterna först för att sen äta det i mitten ^_^ Är av någon anledning mest mumsigt så tycker jag. Sen går jag gärna på plattorna, inte på sprickor eller skarvar.

2009-01-20 @ 23:14:42
URL: http://art-of-jean.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: