- F j a n t -

Förutom att jag har varit helvetes duktigt och städat hela övervåningen har jag gjort en sak som även denna gång gav en och annan tår i mammaögat.
Jag har nämligen städat upp i Lucas rum och även satt sängen där.Inatt är det meningen att han för första gången inte ska sova med mamma och pappa utan han ska sova själv,själv i eget rum.
Hur stort är inte det?

Just nu känns det väl inte sådär jättefarligt,men frågan är hur jag kommer känna ikväll?
Jag kanske till och med drar tillbaka Lucas säng in till oss igen.Men jag har gett mig fan på att klara av detta.
Jag börjar ju om att jobba snart,och eftersom jag vaknar av allt kan inte Lucas sova med oss då.Lite sömn måste jag ju få!
Men tur att vi börjar nu.Då har jag ju iallafall 1½månad på mig att vänja mig.

Det är mycket "mamma" gnäll nu märker jag.Man han har ju blivit så stor så fort!
Tänk vad fjantig man blivit som mamma?
Men jag är nog inte ensam om att vara en "fjant mamma."


Lucas bara någon timme gammal.

Lucas 7½månad.Älskade unge.♥

Postat av: Malin

jo kan tänka mig det =) han är 3½ månad, blir 4 den 5/5

2009-04-16 @ 13:08:03
URL: http://dalarsson.blogg.se/
Postat av: Zandra

Jag är också en fjantmamma :) Noel kommer få eget rum när vi flyttar till öjebyn, vilket kommer kännas grymt skönt. Men samtidigt kommer det nog vara lite jobbigt. Lucas är då verkligen jättesöt!

2009-04-16 @ 13:22:37
URL: http://zandranyman.blogspot.com
Postat av: Malin

Ja,han är riktigt snäll alltså,han skriker inte i onödan,men är han hungrig eller trött,då säger han riktigt till:)nu är vi i en period då han sover super bra,somnar 10-11 på kvällen,vaknar kring 1 och äter,sover till 6 äter somnar om och vaknar 10-11 så jag klagar då inte:)Lucas då?hur sover han?

2009-04-16 @ 17:15:44
URL: http://dalarsson.blogg.se/
Postat av: Zandra

Tack :) Jo, vi flyttar till musikgränd 1 maj, så det är nära nu :) Ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka närmare familj och vänner.

2009-04-16 @ 18:37:23
URL: http://zandranyman.blogspot.com
Postat av: Anonym

Allt går faktiskt jättebra! :) Hon är så lugn och fin, och det känns som en bra start och introduktion som tvåbarnsförälder, haha :) Går allt fint mer er lilla kille då? Kan tänka mig att ni överraskas för fullt nu med nya påhitt från hans sida :)

2009-04-16 @ 18:57:20
Postat av: Zandra

Allt går faktiskt jättebra! :) Hon är så lugn och fin, och det känns som en bra start och introduktion som tvåbarnsförälder, haha :) Går allt fint mer er lilla kille då? Kan tänka mig att ni överraskas för fullt nu med nya påhitt från hans sida :)

2009-04-16 @ 18:57:55
URL: http://zandranyman.blogspot.com
Postat av: Ingela och jonna

Oj sova i eget rum de är ju stooort!

Hoppas de kommer gå bra, ja håller på förbereda mig psykiskt för å få in jonna å sova i eget rum men än är de nog pappa som är blödigast va gäller de hehe de tog evigheter innan jag fick henne å sova i egen säng, han tyckte de var så mysigt i ha henne i våran säng hehe

2009-04-16 @ 20:50:03
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Jennie och Norah

Norah vaknar också av Antes klocka på mornarna.Och så tar det ju evigheter innan dom stänger av larmet ;) Så ett eget rum är nog väldigt praktiskt,både för päronen och de små.Man kan hosta eller vrida och vända på sig utan att behöva vara rädd att väcka dem.Men visst,förstår att det svider i mammahjärtat.Nu är dom verkligen stora!!



Yepp,ont i kroppen efter natten på ishotellet.Var stäjnhart!Så somsagt,skönt med sin egna säng natten efter :)



Vi resonerar också så.Ingen idé att åka land och rike runt på semester då dom inte försdtår så mkt ännu.Men Lycksele och djurparken borde vara väldigt uppskattat.Djuren måste vara häftigt för dem!



Nix,vi har inte fått besked om dagisplats ännu..Har ni?

Kram!

2009-04-16 @ 22:30:36
URL: http://jennieohlund.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: