-Skattjakt!

Jag blir så dampig,understimulerad och sur när jag är hemma med sjuka barn.
Man kan inte gööra någonting alls.
Utan bara sitta hemma och typ titta in i väggen,jag pallar fan inte det!
Och dessutom när Liam inte är sjuk,alltså febrig och så.
Han är ju bara en liten glad smitthärd.
Jag vill jobba skiten ur mig och sedan komma hem och leka med ungarna!

imorse bestämde jag mig för att vi inte skulle sitta inne och typ prutta bara.
Jag kom på den roliga iden att göra en skattkista och gömma den i snön så barnen fick leta efter den.
Vi hade lite godis kvar från i Lördags så jag delade upp det i två småpåsar som jag sedan klädde in i presentpapper.
Lade paketen i en låda och sedan gick jag ut och la lådan i snön.

Vi
grillade först korv ute till lunch.
(Jag tänker inte ens berätta hur frukansvärt dålig jag är på att göra upp eld.Jag fattar fan inte hur man gör)
Men vi åt korv och mös framför elden (som jag tillsist fick upp)

Sedan berättade jag för kiddosarna att jag sett kapten Krock och hans kompis på våran gård i morse.
Jag tror jag såg dom gräva ner en skatt någonstans,och sa att vi nog måste hitta den före dom kommer tillbaka.
Ungarna var snabbt på och började leta i snön.
Och när dom tillslut hittade den,vilken total lycka det var i deras ögon!
Det värmer i hjärtat.♥

Lucas hade något utlägg om att vi måste skynda oss in så att inte kapten Krock kommer och tar oss och skattet.
Så vi sprang in och öppnade skatten!
Lycka,lycka,lycka!




Man kan ju inte leta efter en skatt på tom mage.
Korv är bra att äta före.


Lucas springer och letar och Liam stannade för lite snöätning.


Kan det kanske vara en skatt där inne under snön?


Vi hittade kapten Krocks SKATT!


Två paket hade kapten Krock glömt.
Och dessutom stod det pojkarnas namn på paketen.
Konstigt att kapten Krock vet vad dom heter tyckte Lucas.


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: