-Att jag aldrig lär mig!

Det är mörkt ute och det är storm ute.
Det knakar i huset och jag inser än en gång att jag ska ge fan i att titta på rysare.

Här sitter jag ensam och är så inihelvete mörkrädd.
Att jag aldrig lär mig.
Jag är 25 år och borde veta vid det här laget hur det blir när jag är ensamen.
Jag tänder alla lampor i hela huset,låser dörren klockan 7 och sover med helljust sovrum.
Innan jag somnar ligger jag alltid och oftast och tänker på vad jag skulle göra om strömmen gick och det blev mörk i hela huset.
Skulle jag springa ut naken med barnen under armarna och ropa desperat på hjälp eller skulle jag vara cool nog att byta säkring eller bara lägga mig åt sidan och somna?
Jag tror på det förstnämda.

Efter att jag tänkt på strömmen en stund så tänker jag på vad som finns under sängen.
Tänk om det ligger någon där och vill skära av min hälsena eller tänk om det bor småmonster i avloppet.

Jag ska inte se skräckfilm strax före jag ska vara själv.
Jag ser skräckfilm strax före jag ska vara själv.
Det är fan inte friskt.
Jag måste fan styra upp detta!

Dags att gå upp och tänka på alla dessa saker innan jag somnar!
God Natt!


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: