-Skotta.

Jag är förkyld till tusen.
Det är riktigt synd om mig just nu.
Jag känner mig som världens vekaste person i detta nu.
Jag vet förstås att det inte alls är särskillt synd om mig och att många andra personer har det grymt mycket jobbigare än just mig.

Men jag hatar att vara sjuk.
Fast vem gör inte det?

Jag måste skotta,men hur lockande kändes det?
Jag måste skotta förhand eftersom jag inte får igång den där snöslungan själv.

Varför måste vi ha så lång uppfart för?
Och varför måste det snöa när pappan är borta och jobba?

Hädanefter bestämmer jag att det bara får snöa när pappan är hemma!

Nu ska jag göra en kraftansträning och lägga mister Tutas,och sedan är det väl bara ut och skotta!

Imorgon blir det att fixa pass till mig och Tutis.
Jag trodde jag skulle komma enkelt undan eftersom jag redan har ett pass.
Men när jag tog fram det för att titta om det var kvar så insåg jag ju att jag inte heter Lundberg längre.
Tur för mig att jag kollade,annars hade jag nog inte alls tänkt på det!

Nä,lägga barnet var det..


Postat av: Fredde

Jag kan komma och skotta för en billig peng! :-)

2012-01-02 @ 20:47:52

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: