-Tutteavslut.

Nu blir det bara ljusare och ljusare!
Skönt tycker jag som stiger upp före fan.

Men med detta ljus så kommer det förändring.
Snart är det dags för Liam lillebror att sluta använda tutte.
Jag är en mycket elak mamma som enbart låter killen ha tutte när han ska sova.
När han vaknat ska tutten ut och vilket han även gör.
Gör han det inte så har vi Lucas storebror som tar ut den åt honom med orden:
Tutte har man när man sover och när man är en bäbis.

På dagis är det strikta linjer med tutten.
Enbart när det är sova dags.
Är han ledsen så ska inte tutten fram,han slutar att gråta ändå någongång.
Dessutom har han inget tuttebehov och han letar aldrig efter den under dagarna.

Så varför dra ut på det?

Lucas var 1 1/5 när han slutade så det är hög tid nu för mini.

Dessutom har jag ändå aldrig någon tutte hemma och får jämt leta efter en när han ska sova,vilket bara egentligen är irriterande.

Med ljuset kommer alltså tutteavslut.
Och varför just med ljuset?
För att om det blir jobbiga nätter så är jag ändå pigg för att det är ljust ute.

Med Lucas var det så enkelt.
Han fick blåsor i munnen och sedan ville han inte ha den något mer.

Så hur gör vi nu?
Jag vet inte.
Men man kanske skulle ha köpt honom ett gosedjur att ha i sängen istället för tutten?
Låter det som en bra ide?



Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: