-Åldern.

Många säger att åldern bara är en siffra.
Men stämmer verkligen det?

Jag
menar som så att bara för att åldern är en siffra så skulle jag ju inte bli tillsammans med en 16 åring.
Spelar ingen roll om han nu skulle vara jättemogen (vilket jag vet att han inte skulle vara).
Det är 10 år det handlar om.
Mycket hinner hända på 10 år?

Jag tror inte jag skulle kunna bli tillsammans med någon som är yngre än 21.
Alltså,om ens en 21 åring.
Jag tror ändå inte att vi är vid samma skede i livet.(Kan ju ha att göra något med att jag har barn)
Sen har jag även svårt att se vad en 21 åring typ utan barn skulle vilja med mig.

Skulle jag därimot kunna bli tillammans med en kille som är 35?
Förmodligen mer än vad jag skulle kunna bli tillammans med en kille som är 10 år yngre än mig.
Men jag vette tusan alltså.
Men jag vet att jag förmodligen skulle ha mer genmensamt med en 35 åring än en 16 åring.
Fast 35 är ju egentligen inte sådär jättegammalt.

Nu
frågar jag er.
Skulle ni kunna bli tillsammans med en kille/tjej som är 10 år yngre eller äldre än er?

Postat av: Malla

absolut! eller inte yngre men det är för att jag aldrig har spanat in yngre killar (fast f:s pappa är 2 år yngre än mig) men jag skulle nog kunna vara tillsammans med ngn som är 20 år äldre.

Jag är 32 år och jag skulle absolut inte vilja vara 22,23,24 el 25 igen, och det säger jag bara för att det faktiskt är så att livet bara blir bättre och bättre :)

För mig är det så i alla fall, om jag tittar tillbaka 10 år så var det egentligen inget fel på mitt liv då men så mycket visare, klokare och snyggare ;) man blir med tiden! Så erfarenhetsrik, så mycket jag lärt mig, dit livet har tagit mig.



Jag känner mig jätteung och tycker inte heller att de som är 40+ är gamla. Min mamma är strax över 50 och jag tycker hon är både ung och fräsch :)

Däremot tycker jag ju att såna som är strax över 20 och som uttalar sig om trettioåringar som om de vore dinosaurier - de vet inte mycket om livet.

Jag har alltid haft kompisar som varit äldre, kanske är det därför jag inte tycker att såna som är 10 år äldre än mig är gamla.



Men åter till frågan - jag har svårt att se mig med en yngre man medan jag har lätt att se mig med en äldre. Har dock många kompisar som har/har haft yngre pojkvänner (säg att dom är kring 30 och pojkvännen varit kring 20) och jag tycker inte det är dumt eller konstigt, det är vuxna människor.

2012-02-27 @ 18:10:05
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Sofia

Då det skiljer 19 år mellan mig och Håkan säger jag såklart: ja! =)



Just nu tänker jag aldrig någonsin på att det är nån ålderskillnad, Håkan är absolut ingen gamling i sättet. Men när vi blir äldre så kanske skillnaden märks mer och det är såklart tråkigt att tänka att han kanske dör långt före mig.



Jag har aldrig aktivt letat efter någon som är äldre, men när jag nu hade turen att hitta någon jag verkligen tycker om så känns åldern faktiskt rätt obetydlig.

2012-02-27 @ 19:55:23
URL: http://lifeintheslowlane.se
Postat av: Jeanette

Jag skulle kunna bli ihop med en som är 10 år yngre eller äldre.... Men inte just nu, för jag vill inte dejta en som är bara runt 20-22 år gammal :S



Men jag tror att efter 20 så blir åldersskillnaden mindre och mindre viktig- för under ungdomsåren och barndomen så sker ju så otroligt mycket under en kort tid, saker vi alla måste gå igenom. Sen kan ju en 20åring vara med om jättemycket eller uppnått en viss insikt som en annan 21åring inte får före han är 30. Så när folk är vuxna så handlar det mer om personlighet än åldern. Även en mogen 16åring är ju fortfarande barn på så många sätt.

2012-02-27 @ 22:51:36
URL: http://jeanhed.blogspot.com/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: