-Fail,fail,fail och åter fail!

Igår fick jag den mycket briljanta iden att måla med lite fingerfärg med ungarna.

Klädde av dom kläderna och satte dom vid köksbordet (fail 1)
Liam målande väldigt fort och var sedan less (fail 2)
Tog honom till duschen och duschade av honom (fail 3)
Lucas forsatte att måla och måla och skvittrade även en massa färg på bla. lillebror (fail 4)

Fail 1:Att måla med fingerfärg vid bordet är inte en smart ide.Våran barnstol ser just nu ut som att vara tagen från 90-talet med en massa batik på sig.
Köksbordet som vi nyss målat om till vitt ser även det ut som någon batik tröja.

Fail 2:Jag ska nog vänta ett tag med att låta Liam måla med fingerfärg.Han får nog hålla sig till vanliga pennor istället.

Fail 3:Det var absolut ingen ide att duscha av honom eftersom han snabbt som fan klev upp på en stol och var i färgen ingen.Bättre att vänta med duschen till jag plockat bort allt.

Fail 4:Jag skulle nog bara ha låtit Lucas måla,för jag hade nämligen fullt upp med honom eftersom han försökte göra en "skvitter tavla".Vilket resulterade i att jag har/hade färg jävlat överalllt i köket.

Summa sumarium:Inte låta både måla på samma gång,och lägga ut en täckpapp på golvet istället för att sitta vid bordet.Eller nog kan dom få måla båda två,men då ska man inte vara hemma själv!

Man lär sig något nytt varje dag!


Målarmästarn.


Två tavlor fick vi ihop.


Ska kanske försöka sälja denna idé till IKEA?

Postat av: ingela och jonna

Hahaha!!!! så söta dom är :) hehe men jätte fina tavlor vart de iaf, ja kanske ska prova de där me Jonna om ja vågar mej på de hehe vars köper man fingerfärg?

2011-09-13 @ 12:12:42
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: jessi

Det finns en anledning att man har fingerfärg på dagis ;) men det ville du nog inte höra just nu =P

2011-09-13 @ 13:12:13
URL: http://jessilundgren.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: