En fundering.

Varför är det helt okej att säga till smala/normala personer:
Men du måste ju äta!

Men varför är det inte okej att säga till en tjock person:
Ska du verkligen äta allt det där?

Det är samma princip tycker jag.
En smal person kanske behöver äta och en tjock person kanske inte ska äta sådär mycket.

Jag får lite då och då höra:Men du måste ju ändå äta
Men jag har aldrig hört någon säga till en tjock person:Ska du verkligen äta den där pizzan.

Skulle jag säga det till en tjock människa så skulle nog denna människa antagligen arg,ledsen och sårad.
Jag därimot,jag ska liksom bara skratta och säga:Ja,men nog äter jag!

Vad tycker ni?

Postat av: Sofia

Självklart ska man inte hålla på och kommentera vad folk äter, oavsett hur de ser ut. Det är ju inte speciellt trevligt åt nåt håll.



Jag tycker dock att det är värre att påpeka något till en överviktig, eftersom idealet är att vara smal. Självklart finns det smala som tar illa upp, men rent krasst så vill ju de flesta vara smala och strävar efter det, så det blir ju inte en förolämpning på samma sätt.

2011-10-18 @ 15:47:16
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: