-Rena kläder i tvättkorgen.

Jag har en grymt dålig ovana att slänga ungarna pyjamaser i tvätten efter en natt!

Grymt jävla onödigt eftersom dom enbart sover i dom.
Pyjamasen åker på strax före läggdags och åker av dirket dom vaknar eftersom dom ska på dagis.
Och då behöver man ju inte byta pyjamas varje kväll.
Jag tänker inte på det utan på ren automatik åker dom i tvättkorgen när jag klätt av dom pyjamasen.
Men nu har jag faktiskt börjat att lägga tillbaka pyjamaserna i deras garderober.
Och det funkar!
För nu går jag ju till deras garderob och hämtar samma pyjamas och tar alltså inte en ny för varje natt.
Bra där!

Jag har egentligen samma jävla dåliga ovana när det gäller deras kläder och våra kläder faktiskt.
Byter jag kläder på ungarna kring 5 så hinner dom ju (oftast) inte bli skitiga till det är dags för pyjamas.
Men vad gör jag?
Inte kollar jag på kläderna och gör en bedöming.
Nä,jag slänger dom i tvättkorgen och antar att dom är skitiga.
Men nu har jag börjat kolla på kläderna och kolla om dom är skitiga eller inte.Och oftast så är dom inte ett dugg skitiga.

Är ni likadana som mig?




Postat av: Ann-Christine Forsberg

jag är precis likadan..ja slänger oxå barnens pyjamas i tvättisen varje morgon ;) inte konstigt man har full tvättkorg varje dag...

Postat av: Ann-Christine Forsberg

samt om ja byter senare....ja gör samma sak med mina egna....

Postat av: Malla

jag är nog ganska bra på det där :)

Jag kollar barnens kläder - är det fläckigt blir det såklart tvätten men är det rent så viker jag tillbaka det. Dom luktar ju itne illa på samma sätt som en vuxen :P

2011-10-20 @ 22:41:23
URL: http://www.monstermalla.se

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: