-Mina föräldrar.

Vet ni en sak?

Jag har världens bästa förläldrar,allvarligt alltså.

Det finns inte en enda sak jag inte kan prata med dom om.
Jag kan alltid vända mig till mina föräldrar,vilket jag alltid gör.

Även
mina systrar kan jag prata om allt med.

Jag önskar att jag en dag när mina barn är stora kommer att ha samma relation till dom som jag har till mina föräldrar.
Jag hoppas och tror att dom kommer att kunna prata med mig om allt.

En viktig sak är nog att alltid vara ärlig,och att man i en familj kan prata om allt.
Och vara öppna med allt,och inte hålla på att föra saker och ting bakom ljuset.
För är det en sak vi vuxna är bra på så är det just det,att föra saker och ting bakom ljuset.
Allt ska hela tiden vara så fint och barn kommer med storken..
Och lyssna på sina barn!Det är nog oerhört viktigt.

Man ska inte dumförklara eller bli jättearg när barnen vill prata och berätta saker.

Visst,mina föräldrar har väl inte alltid varit nöjd med vissa val som jag gjort när jag var yngre.
Men dom har lyssnat på mig och jag har alltid fått berätta min sida av saken.

Idag är jag 24 år och berättar forfarande allt för dom.
Och det är något jag är väldigt stolt över.


Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: