-Söndag.

Nu sprutar det bara ord ur Liams mun.
Orden han säger är:
Mamma
Äta
Hej,Hej
Där
Det är dom orden jag kan komma på nu.Pappa säger han faktiskt inte än.Men eftersom Lucas sa pappa före mamma så är det inte mer än rätt att Liam säger mamma före pappa.
Och när jag håller i honom och säger att vi ska mysa så lägger han huvudet vid mitt bröst och myser.
När jag frågar honom vart lampan är så pekar han upp i taket och säger där.Men det behöver inte vara en lampa just där han pekar.Han liksom bara pekar och säger där.
Lillkorven.♥
Går gör han också med gåvagnen och med bobbycaren.Han har tagit ett steg alldeles själv och står då och då utan att hålla i sig.

Lucas har kommit i en fas då han inte alls ska sova när mamma säger att han ska sova.Det är mycket spring och mamma får iallafall motion upp och ner för trappen.
Men han är så himla söt för när jag kommer upp och ska lägga i säng honom säger han oftast:
Det är ju underbart!
Svårt att hålla sig för skratt.
Och ibland brukar han fråga mig:
Visst skulle jag sova nu?
Lillstjärnan.♥

Idag är det ju förresten morsdag.
Och hur har vi firat det?
Vi har inte firat det på något sätt alls.Egentligen är jag allergisk mot typ morsdag,alla hjärtansdag och sånt.Varför måste det bara vara en dag som man ska köpa saker på eller uppvakta folk på?
Det är ju så förutsägbart.Då är det ju roligare att få en blomma mitt på en vanligt Tisdag,eller hur?
Och dessutom så är det ju mina barn som ska köpa eller uppvakta mig,inte pappan.

Men vi grillade iallafall grillspett till middag och gott var det.
Denna helg har jag verkligen syndat och det känns som att om jag forsätter så här så är det inte länge tills jag rullar fram.
Nä,skärpning nu och en promenad imorrn!

Trevlig kväll på er.



Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: