-Levande blommor.

Jag äger inte en enda levande blomma.
Jag skulle jättegärna ha några levande blommor i huset,men tyvärr så dör nästan alla blommor i min ägo.
När vi bodde i lägenheten hade jag flera stycken levande.Men en efter en dog dom ifrån mig och jag insåg att jag kanske inte skulle ha några levande blommor.
Men det var när mina fina kaktusar dog jag verkligen bestämde mig.Om jag hela tiden måste köpa nya blommor så blir det ju jättedyrt,därför bestämnde jag mig för att aldrig mer ha några levande.
Antigen så fick dom inte nog med vatten eller så vattande jag dom nog för mycket.

Häromdagen då jag var på Ica så såg jag att dom hade väldigt fina Orkidéer,levande sådana.
Jag var sugen på att köpa en,men är det lätt att döda dom?

Jag skulle verkligen vilja ha några fina blommor,som man kanske inte kan döda lika lätt!

Har ni några förslag på odödliga blommor?

Postat av: Monica

Köp isf garderobsblommor, dom är superfina och svår att ta död på ;) Men dom trivs bäst där det är lite mörkare (därav namnet), eller svagare ljus, inte i direkt solljus för då mår dom inge bra. Sen behöver dom inte så mycket vatten heller. Hur bra som helst! Det är faktiskt en av mina favoritkrukväxter för dom är som så läckra :)

2011-05-18 @ 19:27:46
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Nadia

Jag har endel blommor.. Dock bara helgröna, alltså, inga med blommor. Då heter det kanske växter? :D Haha.. Iaf, ett tips på blommor som är helveetes svårdödade är palmer. Dom kan typ inte dö :)

2011-05-18 @ 20:40:17
URL: http://nadiahill.se
Postat av: Anki

garderobsblommor, jukkapalm och andra palmer =) Dom är svår dödade...tro mig jag är precis likadan själv, just därför har ja blommor som icket går att ha ihjäl, och dom är levande ;)

2011-05-18 @ 21:36:24
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: lena junttila

både garderobsblomma och svärmorstunga är blommor som man inte dödar så lätt, jag har såna eftersom att jag är bäst på att glömma bort vattningen ibland. =)

2011-05-18 @ 21:43:23
URL: http://minlyckobubbla.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: