-Varför vi inte vill ha en flicka.

Vet ni en sak som jag reftekterat över väldigt ofta.

När jag säger att det räcker gott och väl för oss med två underbara pojkar och att vi inte vill ha några mer barn så får jag 99,9% av gångerna denna fråga tillbaka:
Men vill du inte ha en liten flicka?
Eller:
Ska ni inte försöka en tredje gång att få en liten flicka?

Ursäkta mig,men vad är det för frågor/kommentarer?

Jag brukar för det mesta svara att jag inte vill ha någon flicka,jag vill ha barn.Och då spelar det ingen roll vilket kön det har.
Jag skulle aldrig kunna skaffa ett till barn bara för att jag vill ha ett speciellt kön.Man ska skaffa barn för att man vill ha barn.

Jag är faktiskt väldigt glad över att jag fått två små underbara pojkar.
Eftersom dom är så himla nära i åldern så kommer dom nog ha väldigt mycket glädje av varandra!(Ja,jag tror att dom umgås mer med varandra än vad dom skulle göra om en var flicka och en var pojke)
Jag ser mig själv mer som en pojkmamma än en flickmamma.
Jag har två systar,så nu är så himla kul att ha lite pojkar i familjen!

Är det bara vi pojkmammor som får dessa dumma frågor,eller får ni flickmammor det också?

Postat av: Anki

ja precis, sprolla vad det e för kön, vill man ha barn så vill man ha oavsett vilket kön..skaffar ja fler så är det då inte för att försöka få tjej utan för att jag vill ha ett till barn..



vilka frågor..

2011-03-29 @ 10:20:38
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: jannice

Visst hade det varit skoj om nästa barn jag får är en tjej, men egentligen spelar det ingen roll. Huvudsaken är ju att man får ett barn som har 10 fingrar och 10 tår. :)

2011-03-29 @ 10:30:41
URL: http://jannicehedman.blogg.se/
Postat av: lena junttila

jag får frågan om jag inte vill försöka få en pojke oxå. är väldigt glad över mina flickor och jag ser mig själv som en riktig flickmamma.. Jag har alltid vela ha en pojke oxå men som du säger så skaffar man ju barn för att få barn och inte ett speciellt kön.. Nog skulle det vara skoj med en pojke oxå men om det blir barn igen så spelar det ingen roll vilket kön det blir så länge barnet mår bra..

2011-03-29 @ 10:38:31
Postat av: Malin

Nej det är inte bara pojkmammor som får det..jag får det hela tiden! Eller egentligen inte frågor utan mer konstateranden. "Jaa, men nu måste ni ju försöka få en pojke också!" eller "Men nästa är garanterat en pojke!" Men nej, skulle vi skaffa fler barn så är jag 100% säker att det också blir en flicka och jag skulle bli överlycklig över det! Jag är en riktig flickmamma! Men självklart skulle jag vara glad om jag fick en pojke med. Spela roll så länge bebisen mår bra!

2011-03-29 @ 10:56:22
URL: http://mandarinklyfta.se
Postat av: jean

med tanke på att pojkar är det mest populära könet så lär även "flickmammor" få samma "dumma" fråga ;) Barn sm barn säger jag, även om jag tror dina barn skulle kunna vara nära även som syster/bror :) Är jag övertygad om. Tänk alla bråk man slipper då om tex kläder ;) som jag VET att du måste ha haft med dina systrar! haha :>

2011-03-29 @ 11:31:31
Postat av: verron

Dumma frågor/kommentarer får man hela tiden, tyvärr!

Jag har alltid velat ha tre barn men folk som hör/får veta att vi har två-en av varje kön säger jämt "Men så glad och stolt du måste vara, nu har du ju en av varje och behöver inte "skaffa fler" barn" Och när dom får höra att jag hade velat ha ett till barn så säger de nästan alltid "varför?"

Så, ja, knäppa frågor får man nog oavsett.



Men bra att du ger svar på tal iaf.. :)



Klart du är glad över dina småprinsar!!! :)

2011-03-29 @ 12:24:43
URL: http://verron.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jag tror att folk tar förgivet att har man fler än ett barn vill man ha av båda könen, varför vet jag inte men jag själv möter många som vill det och kan därför dra slutsatsen att väldigt många gärna får ett av varje. MEN, jag skulle aldrig ta förgivet att någon skaffar ett till pga en önskan om ett särskilt kön omän jag vet att det även finns dem som gör det.Jag tycker dock att det är viktigt att understryka att det inte är fel att önska en flicka eller pojke. Inte om man är fullt funtad som förälder och tar den önskan i andrahand, först ska naturligtvis barnets hälsa och glädjen över vad än det blir komma/infinnas. Vilket jag tror att den gör hos de flesta, vill tro iaf.



Ha det gott!!=)



2011-03-29 @ 14:34:42
URL: http://nennan.blogg.se/
Postat av: Frida

Då folk inte misstar Milo för en flicka (vilket händer flera gånger/vecka) så får vi ofta höra det, att nog ska vi väl ändå "skaffa" en flicka också..



Skulle aldrig kunna skaffa fler barn bara för att få en "flicka". Däremot ser jag mig själv, precis som du, som en pojkmamma. Jag har alltid föreställt mig att jag bara har pojkar.

Med det menar jag givetvis inte att det på något sätt gör mig någonting om nästa blir en flicka, men jag skulle blir vääääldigt förövånad om det blev det.

2011-04-06 @ 11:28:43
URL: http://myworldkeepsspinning.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: