-Tandborste.

Vi sitter och tittar på lite How I Met Your Mother en kväll som denna.
Vilket för övrigt är skitbra!Men det var inte det jag skulle säga nu.

Iallafall.Till saken då.
Delar ni tandborste?Alltså,du och din sambo/man/fru/partner?

Ganska intressant tycker jag.
Och min ni vågar berätta för mig om ni gör det,eller vad ni tycker om det.
Så lovar jag att berätta för er!

Postat av: ingela och jonna

ja anser inte att de är nå fel att dela tandborste med den man bor och lever med.

Nå händer de att vi delar tandborste men så klart har vi varsin :)



Men den första tiden innan vi flyttade tillsammans delade vi tandborste hela tiden :)

Va är de för fel på de?

herregud vi kysser ju varandra och ursäkta men då man lever tillsammans har man nog haft värre saker i munnen än sambons tandborste ;)

2011-03-25 @ 22:14:53
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag tkr inte att det är fel att dela tandborste.

MEN vi har varsin, men nog har det hänt vi tagit varandras=) Allt behöver ju inte handla om bacilskräck heller eftersom om man nu då är tsm så har man väl mer intimt än så ;)

Därimot kan ju folk som då stämmer att ena partnern ha skörare tänder än den andra "som då oftast kan va smittsamt" kanske inte gör det...Nu är jag själv inte brydd i det, händer det så händer det...



Men ja, nog tusan har vi delat det oxå...Har väl ingen betydelse tkr jag =)

2011-03-25 @ 22:41:43
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: Anki

oftast smittar det från vuxen till barn isf..är väl därför dom skriver det med på nappar och dylikt :P

Att inte ha flask nappar el tuttar i munnen pga bakterierna...men nog tusan har ja väl haft tutten i munnen, tappar mitt barn nappen på marken el ett golv tex på stan, då tar ju hellre ja dom bakterierna än att mitt barn ska få de :P



Men som sagt, dela tanborste, kör på det S

2011-03-25 @ 22:43:39
URL: http://mammaanki.blogg.se/
Postat av: verron

Nej det gör vi inte. Nångång har det hänt att vi upptäckt att vi ovetades har delat tandborste ett par dagar, men annars nej.

Jag vill ha min egen tandborste!

2011-03-26 @ 10:40:56
URL: http://verron.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej, första kommentaren för min del och den handlar om tandborstning haha.



Jag är ganska hysterisk när det kommer till munhygien så jag skulle aldrig ens komma på tanken att dela tandborste, och jag hoppas och tror min sambo låter bli min.. :)

Men jag bryr mig inte om andra vill dela, skiter fullständig i andras munhygien men som sagt, skulle aldrig göra det själv.

2011-03-26 @ 12:24:36
URL: http://linnlundstrom.blogg.se/
Postat av: Erika

Vi delar inte tandborste och jag skulle med all sannorlikhet ta en ny om det skulle handa att Macki använt min och han skulle nog göra likadant :)



Att andra gör det rör mig inte i ryggen men min tandborste är min :P



2011-03-27 @ 07:50:56
URL: http://stordocka.blogg.se/
Postat av: Malla

nä fy bubblan :P jag är rädd att hans dåliga munbakterier ska smitta mina bra :) Fast, iofs, har aldrig delat med ngt ex heller så n det är nog inte min grej :)

2011-03-27 @ 11:02:35
URL: http://www.monstermalla.se
Postat av: Linnea

Jag skulle aldrig komma på tanken att dela tandborste men någon överhuvudtaget. Jag nästan kräks vid tanken =/

2011-03-28 @ 11:00:24
URL: http://nennan.blogg.se/
Postat av: bella

tycker det är roligt att en del har sådan hemsk fobi. Det är ju ändå ens partner, och man är ju väldigt intima med varandra. Om ni tycker det är äckligt att dela tandborste hur äckligt måste ni inte tycka oralsex är då? Snacka om bakterier. haha, fantastiskt hur människor är funtade.

2011-03-28 @ 14:01:39
URL: http://seroisha.blogg.se/
Postat av: Jean

Jag delar inte. En tandborste som skrapar loss kariesbakterier och gamla matrester från mina tänder är inte riktigt samma sak som att kyssas och suga k*k. Handlar inte om "bacillskräck" utan om hygien. Förr i tiden fick syskon dela tandborstar, och deras munhygien var inte speciellt god.



Ungefär som att jag inte delar trosor med morsan bara för att jag "faktiskt fötts ut ur hennes fi*a. :> Delar äve ogärna kalsonger eller handduk med min pojkvän, fast vi har s*x. Man har helst sina egna. Det är upp till var och en, kort och gott.

2011-03-28 @ 19:34:59
Postat av: Linnea

Håller fullständigt med ovanstående (Jean).

Bakterierna som frodas mellan tänderna kan inte jämnföras med de som förs över vid en kyss. Om man ska ha oralsex ser man väl till att de nedre regionerna är rena liksom, och definitivt fria från karies, plack och gamla matrester. Sen kan jag även tycka att det känns lite starkt att ifrågasätta hur man är funtad som tänker så, bara för att jag inte delar tanborste med min man så får alla göra som de vill, sen hur jag tycker att de är funtade som gör det håller jag för mig själv.



Visst kan man dela mkt men inte allt! ;)

2011-03-28 @ 21:17:36
URL: http://nennan.blogg.se/
Postat av: bella

Jag delar inte heller men det har ju hänt att man måste göra det ibland och vad gör det? Mja, inte så mycket för min del.

Bakterier är ju alltid bakterier, samtidigt som man duschar och tvättar sig så finns det ju sjukt mycket bakterier där "nere". Det verkar som om folk fått sig en fix ide just för att det är tänderna vi pratar om. Det är ju bakterier överallt som man inte tänker på och därför inte bryr sig. Men det verkar vara något speciellt med just tänderna.

Jag tycker bara att folk är sjukt känsliga, det verkar som om det är "the end of the world" för vissa. Helt otroligt!

2011-03-28 @ 21:29:51
URL: http://seriosha.blogg.se/
Postat av: bella

Jag delar för övrigt inte heller men det har ju hänt att man blivit tvungen ibland. Gör det mig något? Mja, inte mycket.

Men bakterier är ju fortfarande bakterier vart dom än sitter så det spelar ju liten roll egentligen. Men jag tror att folk har fått en fix ide bara för att det gäller tänderna. Det är ju bakterier och skit över allt och det bryr man sig ju inte om, varför? jo för att man inte tänker på det.

Jag tycker det är ganska konstigt, för man delar ju massa sorters kroppsvätskor, men en tandborste, det går icket! Aldrig i livet. Det verkar ju vara "the end of the world"

Även fast man duschar och tvättar sig så är man definitivt inte ren om ni trodde det?

Karies som karies, plack som plack och förmodligen har jag ätit samma saker som min partner, spelar det någon roll om det är hans eller mina? Inte mycket. För mig i varje fall.

2011-03-28 @ 21:42:22
URL: http://seriosha.blogg.se/
Postat av: Linnea

För att förtydliga vad jag menar och hur jag känner det. En tandborste är ett (för mig) redskap som man använder sig av för att rengöra sina tänder och rensa bort skit med dem. Ett "städredskap" som tar bort skiten från min mun. Det är inte syftet med min mans k*k. Men tro mig att den dagen han börjar borsta sina tänder med den då har jag sugit av han för sista gången.

2011-03-28 @ 22:06:21
URL: http://nennnan.blogg.se/
Postat av: Jean

Ser på tandborsten som Linnea verkar göra- ett redskap, ungefär som...toalettpapper, och det delar man ju inte heller på.



Men Bella, jag förstår att du inte håller med, men försök respektera att andra inte är knäppa bara för att de inte tycker/känner som dig om saker. Tex när det kommer till oralsex, som inte alls är så jäkla självklart mellan alla. Ingen tror att man är ren från bakterier när man borstat tänderna eller duschat sig. Men man luktar oftast gott i båda ändarna efter att man rengjort sig. Hur mycket du än sköljer en tandborste så osar den av bakterier efter en tandborstning och de tär välv därför den rekomenderas att bytas ut med någon månads mellanrum? Det är en spännande fråga Emmeli tagit upp och jag har läst allas svar med stor nyfikenhet. Ser dock inte varför man ska peka fingret åt vissa och kalla dem för skumma eller märkliga. JAg delar inte, men jag skulle kanske kunna tänka mig att dela med min pojkvän (som jag varit med i tre år) en eller två gånger om jag är i en stuga utan någon butik i närheten i en vecka. Men jag skulle inte dela med en kille jag varit tillsammans med i en månad, eller om det finns en butik runt hörnet där jag kan fixa mig en egen tandborste. Precis som jag inte skulle dela min dildo med syrran, FAST jag tvättat av den och den är ren som om den vore ny. Some thins are not to be shared!! ;D Om det är larvigt en mental fix idé- så vet jag iaf att jag inte är ensam om det!

2011-03-28 @ 22:50:11
Postat av: Jean

Ser på tandborsten som Linnea verkar göra- ett redskap, ungefär som...toalettpapper, och det delar man ju inte heller på.



Men Bella, jag förstår att du inte håller med, men försök respektera att andra inte är knäppa bara för att de inte tycker/känner som dig om saker. Tex när det kommer till oralsex, som inte alls är så jäkla självklart mellan alla. Ingen tror att man är ren från bakterier när man borstat tänderna eller duschat sig. Men man luktar oftast gott i båda ändarna efter att man rengjort sig. Hur mycket du än sköljer en tandborste så osar den av bakterier efter en tandborstning och de tär välv därför den rekomenderas att bytas ut med någon månads mellanrum? Det är en spännande fråga Emmeli tagit upp och jag har läst allas svar med stor nyfikenhet. Ser dock inte varför man ska peka fingret åt vissa och kalla dem för skumma eller märkliga. JAg delar inte, men jag skulle kanske kunna tänka mig att dela med min pojkvän (som jag varit med i tre år) en eller två gånger om jag är i en stuga utan någon butik i närheten i en vecka. Men jag skulle inte dela med en kille jag varit tillsammans med i en månad, eller om det finns en butik runt hörnet där jag kan fixa mig en egen tandborste. Precis som jag inte skulle dela min dildo med syrran, FAST jag tvättat av den och den är ren som om den vore ny. Some thins are not to be shared!! ;D Om det är larvigt en mental fix idé- så vet jag iaf att jag inte är ensam om det!

2011-03-28 @ 22:51:16

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: