-Ansökan.

Helt sjukt att vi ska fylla i papparna till dagis snart.Jag ska ringa idag och be tanten skicka hem lite papper.
Jag vill verkligen vara säker på att han får börja den dagen vi har tänkt och att han får gå på Myran.Jag hoppas även att Lucas hunnit flytta upp ett snäpp till en större avdelning så att dom inte ska behöva gå med varandra.
Jag vet inte varför,men jag vill helst inte att dom ska gå med varandra på dagis.Jag tror dom behöver lite tid ifrån från varandra.Så vi hoppas på att det blir så.

Sedan måste jag rekomendera en sak!
Lucas har ju för ganska längesedan slutat att äta vällning på kvällen och på morgonen.Det hade varit helt okej om han hade ätit bröd och fil eller yoghurt.Men ungen verkligen vägrar att äta all soterns bröd.Jag tror tametusan vi köpt varenda bröd Coop har i sitt brödsortiment.Det enda han möjligtvis kan äta lite av är rån,och det är ju verkligen jättemättande.Och fil eller yoghurt ska vi inte prata om.Där har vi också köpt dom flesta märken och olika smaker.Men han säger bara att det är äckligt.
Vad har då ungen ätit till frukost och kvällsfika?
Ja,det enda vi alltid får i honom både på morgonen och kvällen är en banan.Visst,banan är ju rätt mättande.Men jag hade hoppas på att ungen iallafall kunde äta lite mer.Inte konstigt om han vaknar klockan 6 på morgonen och är hungrig.
Men så igår,då var det som att himlen öppnade sig och nästan så att man kan säga att ett mirakel skett!
Mommo kom nämligen med en yoghurt som vi inte testat.
Danonino fruktyoghurt med jordgubb.
Ungen åt hur mycket som helst av den.Och nu på morgonen har han ätit en stor skål med yoghurt.
Det är nästan så att det är ett hallelujahmomnet!

Förrensten!
Det är ingen vanlig dag,för det är Liam 6-månaders dag!♥

(Jag kommer att göra en liten Liam update senare,efter att vi kommit hem från Luleå)


Storebror tyckte lillebror behövde en himla massa bollar när han skulle sova.

Postat av: jonna

När är det dvs för lilleman tt börja dagis? Funkar det bra med en sånär vagn? Kram

2011-01-15 @ 21:54:54
URL: http://jonnahjalte.blogspot.com

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: