-Spela på ont i magen för att inte sova?

Tror ni att barn i 3-års åldern kan liksom ljuga/spela med vissa saker?

Lucas har haft ont i magen igår,ingen tvekan om det saken!
Men igår kväll satt vi och åt kvällsfika och tittade lite på Shrek innan det var dags för sängen.
Han nämnde ingenting om att han hade ont i magen tills vi kom upp till hans säng..
Då började han med att säga att han hade ont i magen och inte kunde sova utan han var tvungen att komma ner.
För har man ont i magen så måste man vara nere sa han.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga.
Man måste ju ändå sova vilket som,men jag vill ju inte att han ska ligga och ha jätteont i magen och vara skitledsen..
Men visst lät det lite konstigt ändå?
Att helt plötsligt när han skulle sova fick han ont igen?
Och jag kan ju liksom höra när han gråter av smärta och när han gråter för att han är arg,och det var inte samma gråt som han haft under dagen..

Till saken hör även att han fick komma ner natten före och ligga på soffan med mig när han hade som värst ont i magen.

Jag vet inte,men sova måste man ändå göra!

Postat av: Monica

Jobbigt när man inte riktigt vet om man kan lita på att dom verkligen har ont i magen. Men dom är ju inte dum barn, dom vet ju precis vad dom ska säga :)

Anton klagade ikväll på att han hade ont i magen, och han är lite bökig nu för tiden på kvällarna. Men först lät jag han komma upp och försöka bajsa o se om det skulle bli bättre. Men han hade bajsat innan jag lade han och det kom inget mer. Sen erbjöd jag honom att stryka honom på magen en stund i sängen. Sen sa han "nä, nu är det bra". :) Sen vart det inte så mkt mer med det. Men det är lite knepigt det där som du säger.



Hoppas allt är bra annars! :)

Kram!

2011-08-18 @ 21:38:19
URL: http://moonkan.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: