-Bajs.

Tre timmars sömn inatt.
Humöret är verkligen på botten av havet.
Jag behöver minst sex timmars sömn per natt om jag inte ska vara en bitterfitta.
Lucas har ont i magen,antingen förstoppad eller jävligt hård i magen.
Han vill iallafall inte bajsa eftersom det gör ont för han.
Halv 11 fick vi i säng han och klockan 2 vaknade han,och sedan dess har jag och han varit vakna.
Som tur var har lillebror sovit hela natten utan att ha vaknat en enda gång,det tackar vi för!

Vi ska på BVC klockan 10.15 för att få lite hjälp.
Han har aldrig någonsin varit förstoppad eller varit rädd för att bajsa,så jag vet ju liksom inte hur man gör när sånt här händer.
Det enda jag vet är att jag gärna vill sova på nätterna och inte vakna klockan 2 utav att Lucas har ont i magen..
Jag vill inte att han ska behöva gråta och ha ont i magen och jag vill inte heller att han inte ska våga bajsa eftersom det gör ont.
Så jag tar emot all hjälp jag kan få!

Men vad är oddsen att just denna morgon har jag slut på kaffekapslar?
Jag behöver kaffe,och en dag som denna behöver jag m a s s s o r av kaffe!
Så efter att vi varit hos tant doktorn ska jag på Willys och handla hem en jävla massa kapslar!

Nu ska jag försöka ta mig i duschen och iallafall försöka göra mig till människa!

Postat av: ingela och jonna

jonna var ofta förstoppad och hård i magen som bebis, men dom tips ja fick var att ge ycke olja i maten, de sörjer tydligen, sen att massera magen funkade kolockrent på henne.

ja ville undvika lavemang så länge de gick, men tillslut vart ja tvungen att köra med de ändå ibland.

de är inte roligt alls när dom små har ont :(

2011-08-15 @ 10:19:20
URL: http://ingelaolm.blogg.se/
Postat av: Nadia

Emmeli!



Köp hem messmör och blanda i två-tre teskedar i maten! Det finns på tub.



Pebbels sket inte på jag tror det var 4 dagar tidigare i sommar och jag var på väg att ge henne laxerande, men BVC sa messmör och jag körde! Tog några timmar så kom det en stor jäkla tennisboll ur baken på henne och sedan så var det storrensning :) haha!



Nu har jag ALLTID messmör hemma och när det går för länge utan bajs så blandar jag en tesked bara i vällingen och då kommer det igång. :)

2011-08-15 @ 23:27:46
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: