-Lördag.

Det lutar nog mer och mer att vi kommer försöka byta dagis åt Lucas.Igår när jag lämnade honom började jag nästan att gråta.Det kändes inte alls bra..
Jag har och hämtade honom redan klockan 14.00.Varför vet jag inte,men det känns bara inte bra.
Känns fortfarande som att dom inte vill ha honom där dessa tider.Och om han ändå kommer att sitta själv i 1½ timme så är det ju bättre att han får vara på ett dagis där barn är vakna.

Har försökt att ringa kommunen och fråga hur det går till när man vill ha förflyttning,men det är ju aldrig någon som verkar jobba på det stället.Antingen sitter dom i sammaträden eller så säger telefonsvararen att dom återkommer någon annan dag.

Jag fick sovmorgon i morse och vaknade 8.10.Vi har redan hunnit gå på en liten promenad hela familjen.Lucas älskar att dra lillebror i vagnen,och vi får absolut inte hjälpa till.
Till lunch hade vi tänk att grilla lite korv eller hamburgare ute!Mysigt värre såhär i höstluften.

Nästa vecka kommer jag och minipojkarna att vara själva.Förhoppningsvis kommer han med Torsdagkväll!Men jag antar att det kommer gå hur bra som helst.Fast vi kommer ju att sakna honom.


På promenad.

Lucas är väldigt farcinerad av rönnbär.

Liam sov hela promenaden.
Liam ler mest hela tiden nu.
Så här skulle Lucas gå ut i morse.

Den ofixade sanningen..

Postat av: verron

Vilka fina bilder på smågosarna :)



Hoppas du får tag i kommun- fördelen när man begär omplacering är ju att man går först i kö-dvs på så vis borde du med säkerhet få den förskola ni vill ha!!

Jobbigt när man inte får tag i dem, går det inte att prata in meddelande och så ringer de upp? Eller prova ringa assistenten/rektorn istället (vet inte vem du ringer till) Eller gör som jag gör oftast, gå dit och är inte rätt person, be att få prata med någon som kan hjäälpa dig med ditt ärende. Funkar för mig iaf :)

2010-09-04 @ 17:23:07
URL: http://verron.blogg.se/
Postat av: ingela och jonna

urs va tråkigt att du ska behöva känna så ang dagis :( men har du pratat me teja engström på kommunen? de är väll hon som håller i de där me dagis vad jag vet iaf, de är då hon ja och många fler pratat me ang dagis....hoppas de löser sig...vilket dagis är de han går på nu?

2010-09-04 @ 23:18:24
URL: http://ingelaolm.blogg.se/

Tack för din kommentar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: